Hi!
Mijn super lieve jaarling merrie heeft een bult tussen haar kin en kaak, al vanaf dat ze een maand oud is. Deze bult is toen als vetbult genoemd, wat mij logisch leek aangezien mijn merrie volgens mij slagroom gaf.

De bult is tot ik denk 2 maanden terug nooit groter geweest als een €2,- munt en vrij plat, nu eerder stuiterbal formaat. Het is een super gezond, actief veulen zonder koorts of iets in die richting. Vanwege de groei toch de da laten kijken en een biopt laten nemen. De da zei gelijk dat het voelde als lymfeklieren en nam de biopt. Hij zei nog dat de kans groot is dat de lymfeklieren aan het rommelen zijn en dat de bult vanzelf weg trekt, zoals vaker bij jonge paarden. Veel mensen zeiden ook dat ze dit bij meer jongen paarden hebben gezien. Tot de da vrijdag mij belde en de uitslag die normaal een week op zich liet wachten al binnen was... De uitslag is niet goed en moet opnieuw. Volgende week donderdag gaan wij daarom nog een biopt laten maken.
Ik ben nog al een pechvogel met paarden en heb de meest rare dingen, waardoor ik hier echt mega veel stress van heb. Iemand die ervaring heeft hier mee?
De uitslag:

De bult:

'Patient':