2,5e week werd mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid. Ik haalde mijn knappe 5 jarige kwpn’er Kachina met een gapende wond uit de paddock.
Let op: bevat veel bloed!

Dierenarts er die avond bij, die vertrouwde het niet want het was te diep. Die avond nog naar de kliniek. Helaas was de peesschede toch aangetast en moest onder narcose worden gespoeld en gehecht. 1 week in de kliniek gestaan, geen complicaties gelukkig. Ik mocht hem weer lekker mee naar huis nemen.
Vorige week dinsdag zag het er tijdens de verbandwisseling heel netjes uit.

Afgelopen vrijdag zijn de hechtingen verwijderd, is er nogmaals een verband om gelegd. Het was toen iets verdikt maar niet extreem.
Gisteren mocht ik het verband eraf halen, en 10 minuten per dag stappen aan de hand. Verder nogsteeds volledige boxrust. Maar een behoorlijke verdikking:

Net eigenlijk nog een stuk dikker, vooral aan de buitenzijde van het been. Achterzijde lijkt iets minder:

Hij stapt goed, eet goed, geen koorts en is heel vrolijk.
Het was te laat om de dierenarts nog te bellen, maar heb wel meteen alle foto’s gemaild, en ga morgenochtend meteen bellen voor advies.
Nu is mijn vraag, is er iemand die iets soort gelijks heeft meegemaakt, en waar het later ineens behoorlijk dik werd?