Popstra schreef:Ik heb een paard hier die had ook wel eens heftig de hik. Die maakte schokte met zijn lijf er bij als de mens doet. Hij was toen 4
Ik heb zijn bloed toen laten testen op calcium tekort maar dit was goed, zelfs meer dan goed.
Heb het een keer of 5 bij hem mee gemaakt en maakte mij best zorgen. Nu is hij 6 en ik heb het al een hele tijd niet meer gehoord bij hem.
Wat me wel op viel was dat hij het altijd tegen de tijd had dat ze naar binnen gingen smiddags laat.
Hij had zich dan wat druk gemaakt.
BrechtCarlos schreef:ik hoop het. Het paard is verder kern gezond. het was bij hem echt een hik. Geen slokdarm verstopping.Popstra schreef:Ik heb een paard hier die had ook wel eens heftig de hik. Die maakte schokte met zijn lijf er bij als de mens doet. Hij was toen 4
Ik heb zijn bloed toen laten testen op calcium tekort maar dit was goed, zelfs meer dan goed.
Heb het een keer of 5 bij hem mee gemaakt en maakte mij best zorgen. Nu is hij 6 en ik heb het al een hele tijd niet meer gehoord bij hem.
Wat me wel op viel was dat hij het altijd tegen de tijd had dat ze naar binnen gingen smiddags laat.
Hij had zich dan wat druk gemaakt.
Wat vervelend. Is het dan gewoon onschuldig hikken geweest?
ellepel schreef:op jouw filmpje was wel een slokdarmverstopping hoor![]()
ik moest even goed kijken,maar je ziet ook dat hij zijn halsspier opzet om het er uit te werken.
en de zwaaiende beweging doet hij om het zelf los te krijgen.
mijn merrie heeft dit regelmatig als ze na haar slobber hooi eet.
dan gaat ze te gulzig, heeft een kleine verstopping, inclusief dat geluid.
bij een kleine verstopping komt er niks uit de neus en lost het vaak snel wel weer op
maar maken ze dus wel dat geluid, ik vind het meer klinken naar een soort boertje.
op zich geen ramp,gebeurd elk paard wel eens.
wel even in de gaten houden of het vaker gebeurd.
famkeY schreef:Antwoord heb ik helaas niet, maar wilde je heel veel succes wensen met je project paardje. Mooi dat er mensen zoals jij bestaan, waar hij de kans op een goed leven krijgt. Zet hem op beiden! Ik hoop nog veel mooie dingen over hem te mogen lezen!
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Ellebel123, Jokonootje, larissa96, maiks, MyWishMax, really_me, rollyjogered, Stybba en 9 bezoekers