Luktje schreef:... Ik krijg natuurlijk morgenochtend (zaterdag) nooit meer een dierenarts te pakken, die gelijk mee wil om te keuren..... wat te doen??
Dispar_Vulgo schreef:Luktje schreef:... Ik krijg natuurlijk morgenochtend (zaterdag) nooit meer een dierenarts te pakken, die gelijk mee wil om te keuren..... wat te doen??
Tuurlijk wel. Iedere grote kliniek is 24/7 open. Maar dat kost natuurlijk wel extra. Dus paard opladen en daar heen rijden. En bij goedkeuring direct door naar huis rijden met hem.
Maar eens met eerdere opmerkingen. Als jij hem koopt onder voorbehoud van keuring, dan geven echt eerlijke mensen je echt wel minimaal een aantal dagen om dit te regelen.
famkeY schreef:Gloa schreef:Betrouwbare mensen die achter hun paard staan willen jou ook wel tot maandag de gelegenheid geven om een keuring te regelen of een arts naar eigen keuze het huidige rapport te laten beoordelen......
Goed verwoord, dit dus. Laat je niet onder druk zetten.
kamsel schreef:Lastig.
Je hoort veel verhalen van kopers die last minute afhaken om welke reden dan ook. Daar wordt je als verkoper niet blij van en dan zou ik zeggen: verkocht aan de eerste die geld geeft.
Maar als het paard echt zo gewild is dat mensen hem ongezien willen kopen, willen ze dat begin volgende week ook nog wel.
Welke kliniek heeft hem al gekeurd?
MightyMike schreef:Ik herken je probleem, met pony's kijken voor onze dochter was het ook een ramp, binnen een half uur zijn de goede pony's op internet al verkocht en wij hebben het zelf gezien toen wij een pony verkochten, die ging ook binnen een half uur over de telefoon al weg, die mensen hadden zo vaak naast de pot gepiest, dat ze hem ongezien wilden kopen. Bij ons heeft de gok de nieuwe pony snel mee te nemen, niet goed uitgepakt. Omdat hij perfect was, in de sport gelopen en toch superbraaf voor onze wat angstige dochter, wilden we de pony niet laten lopen. Helaas blijkt hij toch niet gezond, iets wat op moment van kijken helemaal niet te zien was en na uitdrukkelijk vragen de verkoper daarin niet eerlijk bleek. Ondanks dat de markt zo raar is, gaan wij het niet weer zo doen. Ik wil de volgende keer wel keuren/herkeuren en de pony dan verzekeren. Te gek dat je van veel verkopers die kans niet krijgt, mensen lijken allemaal voor de snelle verkoop te gaan. Een goed, fijn passend plekje te vinden lijkt dan op de 2e plaats te komen. Oneindig vasthouden in deze snelle markt is iets anders, maar wil wel de kans krijgen te keuren, vraag ik voor ik afreis tegenwoordig, anders kom ik niet meer kijken. Denk dat het dan idd de moeite waard is om te kijken welke dierenarts vandaag nog kan, zou rond gaan bellen. Anders is het de keuze neem ik de gok, paard is wellicht anders vanmiddag weg aan de volgende. Lastig, succes ts!
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Herfterhoeve, mirriejj en 8 bezoekers