Citaat:Vooral een jong paard met een klasse 3 of 2 die al naar drie dreigt te gaan heeft een probleem. Die 3 is op zich misschien nog niet zo erg maar we weten dat de kwaliteit tot ongeveer 8 jaar nog achteruit kan gaan.
Een paard van 8 dat zich al heeft bewezen in de sport en dat goed loopt zal niet zoveel problemen krijgen met een klasse 3 straalbeen.
_Penotti schreef:Ik heb vroeger een paard met ene kant een 3 en de andere kant een 4 gekocht als 3,5 jarige. Groen uit de wei.
Klinisch wel goed.
Heeft Z gelopen zonder problemen, is er ook oud mee geworden zonder problemen. Foto's zijn er als controle ook nog eens tussendoor gemaakt, beeld bleef gelijk.
Wel ben ik een ruiter die altijd er op let op het rechtrichten, niet alleen bij hem maar bij alle paarden.
En dan ook echt rechtrichten vanuit je zit, je benen, niet door je handen. Heb je dat nog niet geleerd zou ik er ook niet aan beginnen.
Daarnaast elke dag vrije beweging, dat soort paarden moet echt onbelast buiten kunnen zijn.
_Penotti schreef:Nee verkopen was zeker geen probleem, sterker nog, denk dat de biedingen die ik voor dat paard heb gekregen op 5/6 jarige leeftijd vele jaloers op zouden zijn geweest. Van bekende springstallen hier in de regio. Want dat paard had meer in petto dan die Z van mij.
Echter heeft hij bij mij oud mogen worden en is hier uiteindelijk overleden.
Esther_r20 schreef:Een 4 jarige met nu al klasse 2-3 zou ik laten staan. Als ze straks meer belast gaat worden is voor mij de kans te groot dat het erger gaat worden.
Mocht je veel geld en ruimte hebben zou ik het wel overwegen. Wordt het dan erger dan heb je alvast een weidemaatje voor een eventueel nieuw paard
November108 schreef:Zou het echt niet doen. Om de kosten voor een eventuele grasmaaier onderhouden voor haar hele leven, maar ook zeker om jezelf het verdriet, de zorgen en de pijn te besparen als je beste maatje veel pijn heeft.
belle_boef schreef:November108 schreef:Zou het echt niet doen. Om de kosten voor een eventuele grasmaaier onderhouden voor haar hele leven, maar ook zeker om jezelf het verdriet, de zorgen en de pijn te besparen als je beste maatje veel pijn heeft.
Als je beste maatje pijn heeft en het gaat niet meer over is het tijd om te hemelen. Dat kan ook als ze jong zijn
Eef_Bam schreef:Voor 2500 kan jet risico wel nemen met een merrie. Mocht ze niet meer geschikt zijn om te rijden in de toekomst kan ze altijd nog als draagmoeder weg.
Gebruikers op dit forum: belle_boef, DemiSisa, GrapeshotBot, JoukjeV, Maren, Mutsie93, puppy1128 en 7 bezoekers