Nu heb ik van mijn DA al begrepen dat het dichtgroeien heel lang kan duren (maaaanden). Al die tijd moet het in het verband blijven en mag ze eigenlijk niet naar buiten ivm met eventuele nattigheid en omdat de wond niet open mag gaan door gekke bewegingen. Het enige wat mogelijk is, is stappen aan de hand
Helaas is dit niet het eerste akkefietje dit jaar, waardoor ze ook al eerder twee maanden boxrust heeft gehad.
Ik vind dit eigenlijk paardonwaardig en had mezelf voorgenomen dit niet meer te doen. Nu zie ik helaas weinig andere opties. Deze week heb ik een gesprek met de DA over hoe en wat precies, maar ik vraag graag al wat ervaringen.
Paar dingen; stukje afzetten is geen doen. Ze wordt gek als ze niet bij de rest in de buurt kan komen en er 1 naast zetten op een klein stukje is niets. Bovendien woon ik in een nat gebied, dus het verband droog houden in de herfst zie ik ook niet voor me. Ook omdat ze overal aan bijt, dus ook aan het verband (of aan een zak er omheen).
Dus wie heeft er ervaring met zo’n grote wond? Specifiek aan het been? Hoe lang duurde de genezing en onder well regiem is dat gebeurd?
Alvast veel dank!