Knik in de knie op slot slaan

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cynthia1987

Knik in de knie op slot slaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-20 21:46

Spoiler:
Hallo allemaal even een vraagje,
Mijn merrie van 8 jaar oud liep enkele weken geleden iets onzuiver naar een trauma. Ze ia daarvoor behandeld door osteopaat, daarna ging het beter. Echter had Mn hoefsmid een ongelukje gehad en kreeg ik een invaller. Ijzers eraf voor de winter. Sindsdien valt het ons op dat ze bij haar voorbenen in de knieën een knik heeft. Het is een soort van eveb op slot slaan en dan knikt de knie verder.....ik probeer een filmpje te uploaden....

Uiteraard maak ik me zorgen of dit toch dan al niet nog door het trauma komt......

Osteopaat en andere hoefsmid zijn afgelopen vrijdag weer geweest ze was te plat bekapt zei hij en ze moest wat steiler maar dat kon niet in 1 x!!

Dus hij komt over 8 weken terug om dan te kijken hoe of wat.... maar ze knikt nog steeds het leek iets minder!

Osteopaat heeft haar weer behandeld maar ze zat in de hals weer vast waarschijnlijk doordat ze op de voorhand niet goed loopt.
Mijn vraag is er iemand die dit herkent ? En wat was de oplossing??

Earth

Re: Knik in de knie op slot slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:29

Bedoel je dat ze dan het been neer zet en daar wat op heen en weer wiebelt zeg maar? Ik heb een idee wat je bedoelt, dat is vaak toch een teken van pijn, misschien artrose. Hoeft trouwens niet perse in de knie te zitten kan ook prutsmuts of lager zitten. Wat is er gebeurd qua trauma?

Run forrest run!!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:35

Ik zou een dierenarts laten komen en dan een foto laten maken. Dan pas heb je echt zekerheid over wat er mis is.

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:47

Levita schreef:
Ik zou een dierenarts laten komen en dan een foto laten maken. Dan pas heb je echt zekerheid over wat er mis is.

Dat ook sowieso, je weet nu niet waar de kreupelheid vandaan komt, dat weet je alleen maar als je een kreupelheidsonderzoek laat doen, en evt foto's laat maken van de (voor)benen en hals.

Run forrest run!!

Cynthia1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-20 09:27

Earth schreef:
Bedoel je dat ze dan het been neer zet en daar wat op heen en weer wiebelt zeg maar? Ik heb een idee wat je bedoelt, dat is vaak toch een teken van pijn, misschien artrose. Hoeft trouwens niet perse in de knie te zitten kan ook prutsmuts of lager zitten. Wat is er gebeurd qua trauma?

Klopt dat bedoel ik alleen heeft ze dit nooit gehad pas naar de laatste x bekappen!
Ze is met mijn bijrijder met haar teen in wildrooster gekomen in juni en sprong er toen overheen maar een hele rare sprong.... haar voet zat niet vast gelukkig! Het was gebeurd voordat ik in kon grijpen.

Cynthia1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-20 09:28

Earth schreef:
Levita schreef:

Dat ook sowieso, je weet nu niet waar de kreupelheid vandaan komt, dat weet je alleen maar als je een kreupelheidsonderzoek laat doen, en evt foto's laat maken van de (voor)benen en hals.

Ze loopt niet meer kreupel!!! Ze knikt allee op de knie naar behandeling van de osteopaat bleek ze vast te zitten in bekken si gewrichten en naar dat dat behandeld is loopt ze niet meer kreupel alleen dat vreemde knikken in de knieën en enkel op de voornemen

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:31

Cynthia1987 schreef:

Ze loopt niet meer kreupel!!! Ze knikt allee op de knie naar behandeling van de osteopaat bleek ze vast te zitten in bekken si gewrichten en naar dat dat behandeld is loopt ze niet meer kreupel alleen dat vreemde knikken in de knieën en enkel op de voornemen[/quote]

Kreupel of niet, dat knikken kan wijzen op slotklachten. Dat wordt vaak veroorzaakt door een los element in de knie nav het trauma. Ik zou echt een foto laten maken om dit uit te sluiten.

Cynthia1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 12:13

Levita schreef:
Cynthia1987 schreef:

Ze loopt niet meer kreupel!!! Ze knikt allee op de knie naar behandeling van de osteopaat bleek ze vast te zitten in bekken si gewrichten en naar dat dat behandeld is loopt ze niet meer kreupel alleen dat vreemde knikken in de knieën en enkel op de voornemen

Kreupel of niet, dat knikken kan wijzen op slotklachten. Dat wordt vaak veroorzaakt door een los element in de knie nav het trauma. Ik zou echt een foto laten maken om dit uit te sluiten.[/quote]

Dat had ik ook zeker gedaan als het vanaf het trauma aan een gesloten zichtbaar was geweest maar het is wel heel apart dat ze 2 weken weer volledig goed heeft gelopen bekapt is en het sindsdien zo is?

Mn hoefsmid zegt dat ze niet goed bekapt is door de invaller.... maar te kort om nu te corrigeren dus we wachten dat eerst maar even af en als ze daarna nog niet goed loopt laat ik de da komen

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:32

Zo'n stukje kan gaan zweven en daarom de ene keer wel klachten geven en de andere keer niet. Dat kan verklaren waarom ze 2 weken volledig goed heeft gelopen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie