Change3x schreef:Grote kans dat het té glad geveild is en het gebit nu anders of gevoelig aanvoelt of dat het doordat het zo glad is hij het hooi minder goed kan kauwen.
Zou het nog even een paar dagen de tijd geven en anders toch maar weer bellen.
Mloes schreef:Mijn haflinger van 30 heeft dit ook altijd, voelt dan toch anders aan na een tandartsbehandeling schijnbaar. Weet niet hoe oud je pony is? Ik zou het in ieder geval even aankijken, eventueel ondersteunen met Metacam. En je kan slobber (vb. Seniores Priores) geven als je bang bent dat je pony niet genoeg binnenkrijgt.
0000 schreef:Mijn eerste gedachte is ook te glad geveild...kan met een paar dagen beter zijn, dat hij even moet wennen. En anders zou ik zeker de tandarts weer bellen en die eens laten kijken wat er aan de hand kan zijn en of hij mee kan denken. Het is immers wel de bedoeling dat ze beter worden van een behandeling, zeker als er geen bijzonderheden waren zou hij er niet slechter van moeten worden.
Lindsey_99 schreef:Even een paar emmers geweekte grasbrok/fibre nuggets geven en met een aantal dagen is het gladde weer ruwer en lukt het hooi eten vaak wel weer. Meestal zegt een tandarts er ook wel bij dat er een paar dagen wat proppen kunnen komen.
nicky_rilana schreef:Dit is niet normaal. Vind het zelfs vreemd dat er mensen zijn die zeggen dat dit normaal is na een behandeling. Sommige paarden hebben aantoonbaar pijn en die maken nog geen proppen. Als je pony dus proppen maakt is er echt iets heel ergs mis. Dit kan zijn te glad gevijld. Maar het kan ook zijn dat je tandarts misschien een pulpa heeft open gevijld. Als mijn paard na een behandeling proppen maakt zou die tandarts echt niet meer terug hoeven komen.
Ik ken paarden waar ze volledige kiezen trekken en je het daarna niet eens bij merkt.
Koekie73 schreef:nicky_rilana schreef:Dit is niet normaal. Vind het zelfs vreemd dat er mensen zijn die zeggen dat dit normaal is na een behandeling. Sommige paarden hebben aantoonbaar pijn en die maken nog geen proppen. Als je pony dus proppen maakt is er echt iets heel ergs mis. Dit kan zijn te glad gevijld. Maar het kan ook zijn dat je tandarts misschien een pulpa heeft open gevijld. Als mijn paard na een behandeling proppen maakt zou die tandarts echt niet meer terug hoeven komen.
Ik ken paarden waar ze volledige kiezen trekken en je het daarna niet eens bij merkt.
Ik heb in de tussentijd ook een andere tandarts (dierenarts) gebeld omdat ik jouw mening deel. Deze geeft ook aan dat het niet normaal is voor deze behandeling. Hij zou best even last kunnen hebben, maar dan moet het de volgende ochtend over zijn.
Zij geven aan dat nu hij toch metacam heeft gekregen, dat zeker morgen verbetering moet geven, zo niet dat ik aan de bel moet trekken. Ik ga dan toch morgen deze andere tandarts laten komen mocht hij morgen wederom geen hooi hebben kunnen eten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers