Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
Hilary schreef:Andere opties zijn Omnimilk en Hyaloco, de eerste is volgens mij online te verkrijgen, de tweede via Den Hoek. Met de tweede hebben we op de scan verbetering gezien van een peesblessure waar zelfs de reguliere DA verbaasd over was. Aanvullend zou je Tendon comp kunnen geven (druppels).
Hilary schreef:Hier kun je meer lezen over Omni Milk (met spatie, blijkbaar ): https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ilk-250-ml
De ingrediënten en hun eigenschappen staan eronder.
Hilary schreef:Wij hebben de Hyaloco gebruikt, ik denk 3 maanden. Pees gescand, consult bij Den Hoek vlak daarna, gaan smeren en drie maanden later op kosten van Den Hoek een nieuwe scan laten maken. Het middel was toen net nieuw en ze wilden zien of er ook op beelden resultaten te zien waren. Je weet natuurlijk nooit hoe het eruit gezien zou hebben zonder Hyaloco, maar de dierenarts van de scan was in ieder geval positief verrast. We hebben het paard trouwens gewoon in de kudde laten lopen met af en toe (2-3 keer per week) stappen op het harde.
petravdmeerx schreef:Hilary schreef:Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...
Oh! Is dat alleen op recept verkrijgbaar? Zie het niet staan in hun webshop
xLiez schreef:Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.
Marie111 schreef:xLiez schreef:Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.
Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.
Marie111 schreef:xLiez schreef:Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.
Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.