Suzanne F. schreef:Maar ze is er niet onregelmatig aan? Ook niet na de buigproef? Dan zou ik de gok wel durven nemen om haar een jaar de wei op te gooien en volgend jaar weer een scan te laten maken.
Katisa schreef:Ik kan je aanraden naar een echt goede kliniek te gaan voor een 2nd opinion,bijv Emmeloord waar een radioloog zit of de Raaphorst. Kijk maar onder mijn berichten, buigpees zou "gatenkaas" zijn en paard was afgeschreven. Jaar later bij 2nd opinion bleek de pees prima! Een paard dat zo goed door een buigproef komt zou ik zeker een kans geven. Reken alleen wel op minstens een jaar voor herstel. Boxrust zou ik zeker niet aan beginnen, gewoon rustige beweging in paddock/wei en ik zou wel stappen (adh of onder zadel gezien niet kreupel). PRP hoorde ik wel goede verhalen over, maar vond ik te duur gezien beide achterbenen gatenkaas zouden zijn geweest (wat dus niet klopte achteraf).
De bult insmeren met ekyflogyl (DMSO) helpt ook goed.
Shanna7836 schreef:Mijn paard op 3,5 jarige leeftijd ook een kapotte diepe buigpees, helaas zo ernstig dat er weinig aan te redden viel, hem heb in laten slapen, hopelijk komt je paardje er bovenop... Sterkte
tjiftjaf schreef:Katisa schreef:Ik kan je aanraden naar een echt goede kliniek te gaan voor een 2nd opinion,bijv Emmeloord waar een radioloog zit of de Raaphorst. Kijk maar onder mijn berichten, buigpees zou "gatenkaas" zijn en paard was afgeschreven. Jaar later bij 2nd opinion bleek de pees prima! Een paard dat zo goed door een buigproef komt zou ik zeker een kans geven. Reken alleen wel op minstens een jaar voor herstel. Boxrust zou ik zeker niet aan beginnen, gewoon rustige beweging in paddock/wei en ik zou wel stappen (adh of onder zadel gezien niet kreupel). PRP hoorde ik wel goede verhalen over, maar vond ik te duur gezien beide achterbenen gatenkaas zouden zijn geweest (wat dus niet klopte achteraf).
De bult insmeren met ekyflogyl (DMSO) helpt ook goed.
Ik zou ook zeker een second opinion laten doen.
Een echo wordt door dierenartsen vaak niet goed beoordeeld.
Ik heb zelf ook een paard die gediagnosteerd werd met een peesontsteking. Bleek dus helemaal niet zo te zijn.
rink schreef:Hier de ervaring dat de high laser therapie een goede optie is. Een van onze paarden een lelijke blessure aan de tussenpees in het achterbeen. Eerst klassiek rust en stappen, kwam terug, daarna prp nog steeds onvoldoende geheeld en na de laser therapie is hij voldoende hersteld als rijpaard. Hij was destijds al 18 dus een sportcarrière hield op. Mijn eigen dressuurpaard eind vorig 2018 laten laseren aan een gat in de tussenpees. Hij liep vandaag 63% in de psg. Mijn ervaring is dus heel goed met laseren!
HarmanyL schreef:Edouard Adriaensen? Die komt in elk geval bij ons. En helaas momenteel 5x peesblessure gevallen bij ons op stal. Verschillende pezen, maar ook verschillende behandelingen. Ik heb dan ook het idee dat hij weet wat hij doet en wat voor welke blessure het beste is. Uiteraard heb ik geen vergelijk, maar kan voldoende vragen stellen en mee kijken met de echo's