Mijn pony (een 5,5 jarige friesxhaflinger) heeft sinds een aantal weken witte stippen.
Het begon met deze stip op zijn buik:

En niet veel later zijn er steeds meer stipjes bij gekomen;

(Doordat mijn telefoon aan het einde van zijn leven komt en het uploaden is de kwaliteit wat slechter geworden waardoor ze minder wit lijken dan ze daadwerkelijk zijn)
En ik heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn? Ze zitten over zijn hele lichaam verspreid
Het kan niet van kleine wondjes komen, want die heeft hij dagelijks en in de afgelopen 5 jaar nog nooit maar 1 wit haartje gezien daardoor (hij is sinds dat hij 3 maanden was van mij en met 8 maanden mee naar huis gegaan)
Hij heeft verder geen aftekeningen op zijn 3 stipjes na op zijn voorhoofd (daar is hij mee geboren)

Dit is het enige aangeboren wit op zijn vacht, verder had hij als veulen een half witte staart (de bovenkant was wit en daaronder donkerbruin/zwart)
Kan het birdcatcher spot zijn? Of moet ik het antwoord van binnen in vinden? Ben wel erg benieuwd!
Overigens lijkt hij zwarte manen en staart te hebben op foto’s, maar hij heeft donkerbruine manen