RianneH schreef:Waar zit de zweer? Klinkt als een ingewikkelde zweer, niet een oppervlakkige?
Focussed schreef:Hier op stal is er bij eentje met een diepe zweer een speciaal verband aangelegd door de DA (met hulp van de smid). De hoef is gezwachteld met normaal verband, en daaromheen is waterdichte verbandtape aangebracht met aan de achterzijde een gootje. Zo kun je er met een spuit (bijv. van Metacam) water in spuiten en blijft de zool vochtig zonder dat de kroonrand vochtig blijft.
RianneH schreef:Ah, hij is ook nog niet uitgebroken? Dan wil je liever wel de hoef week houden inderdaad, zodat uitsnijden ook makkelijker is.
Ik weet dat er ook opties zijn met verzadigde luiers om de voet tapen, maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd, dus hopelijk melden de ervaringsdeskundigen zich daarover nog
Jemawi schreef:Ik heb een medische hoefschoen gehaald bij de ruitersportzaak, welke ze wel accepteert, maar zodra ik er biotex/water in doe is het weer drama en krijg ik 'm niet aan.
Daantj__ schreef:Jemawi schreef:Ik heb een medische hoefschoen gehaald bij de ruitersportzaak, welke ze wel accepteert, maar zodra ik er biotex/water in doe is het weer drama en krijg ik 'm niet aan.
Ik weet niet wat voor hoefschoen je hebt. Maar kun je niet eerst de schoen aandoen? En dan water met biotex erbij gieten met behulp van een gieter(tje) of een klein plastic flesje. Ze zal vast even schrapen en proberen hem eraf te krijgen. Maar als de schoen goed zit moet ze die niet zo gelijk af krijgen. Misschien dat ze dan snel opgeeft? En als je toch weer een hoefzak probeert. Zal ik deze eerst om doen. En over de onderkant duc tape doen zodat je de zak wat meer beschermt en dan pas vullen.
RianneH schreef:Ah, hij is ook nog niet uitgebroken? Dan wil je liever wel de hoef week houden inderdaad, zodat uitsnijden ook makkelijker is.
Ik weet dat er ook opties zijn met verzadigde luiers om de voet tapen, maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd, dus hopelijk melden de ervaringsdeskundigen zich daarover nog
Gebruikers op dit forum: assebassie, ikkebenmar en 6 bezoekers