Ik kwam 's avonds even kijken en ze stond niet op rechts achter. Stukje lopen in de wei was erg pijnlijk voor haar en ze liep flink kreupel. Ik heb een stukje over het harde gestapt en dat ging goed. Ze liep niet snel, maar netjes naast me en niet kreupel. Terug op de wei en slecht.
Zondag was ze nog slechter, dus heb ik de veearts laten komen. Ze stond niet op rechts achter en lopen wilde ze niet. Rond haar kogel was het iets gezwollen.
De veearts twijfelde tussen een hoefzweer of een peesblessure. Dus ze heeft haar voet onderzocht, maar ze reageerde totaal niet op de tang.
De veearts heeft een drukverband aangelegd, pijnstilling in het bloed gegeven en ze krijgt nu dagelijks Metacam. Ze staat nog op de wei, maar alleen op een klein afgezet stukje, zodat ze zo min mogelijk loopt.
We zijn nu twee dagen verder en ze loopt nog steeds beroerd, ondanks de Metacam. Ik merk wel echt dat als het tijd is voor de Metacam, ze heel slecht is en een paar uur later een stuk beter.
Vandaag heb ik haar op een nieuw stukje gras gezet. De eerste passen hoor je haar zachtjes kreunen en loopt ze heel beroerd en na een paar stappen gaat het wel en loopt ze duidelijk soepeler.
Ik zie ook dat als ze loopt, ze vooral op haar teen steunt en liever niet op de hele voet.
Sommige signalen wijzen op een hoefzweer (het acute en hele kreupele en het op haar teen steunen), maar andere weer juist op een peesprobleem (de achterkant van haar pijpbeen is licht verdikt tussen kogel en sprong, je ziet het niet, maar voelt het wel, ze reageert niet op de tang, maar wel als je haar been wil aanraken).
Donderdag komt de smid zoeken naar een zweer. Ik hoop zó dat het een hoefzweer is (tegen beter weten in, ben ik bang). Is dat het niet, komt maandag de veearts om haar pezen te scannen.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Als het haar pezen zijn, vermoed ik dat ze een verkeerde beweging heeft gemaakt. De wei was bovenaan wat drassig en er staat een nieuw paard die ze niet zo heel leuk vindt, dus daar doet ze nog wel eens lelijk tegen. Ze is absoluut niet onrustig geweest omdat Shiloh wegging. Ze heeft alleen de eerste paar uur wat gehinnikt, maar 's avonds al niet meer.
Hier bovenop komt nog eens dat ik volgende week een paar dagen naar een vriendin in Drenthe zou gaan met wie het niet goed gaat en maandag de 21e word ikzelf geopereerd. Ik wil heel graag naar die vriendin, maar dat zit er niet meer in ben ik bang. Maar het ergste is nog dat ik vanaf de 21e niet meer zelf voor haar kan zorgen

Zo staat ze er nu bij. Ik maak me echt heel erg zorgen om haar.