Problemen waren, al een jaar slappe mest, koliek van voordrooghooi krijgen, niet dik te krijgen, spierverlies.
Paard is vorig jaar uit Ierland naar Nederland gekomen, liep daarvoor nog op de baan (renpaard). Eerst dachten we nog dat hij moest wennen aan zijn nieuwe leventje en aan het andere voer en hooi. Ik ben een jaar aan het zoeken geweest naar wat hij kon hebben. Maagzweren was sowieso een dingetje bij hem dus aan de Omeprazol. Dat leek wat te doen, maar de dunne mest bleef en ook de spierafbraak bleef.
Volgens mijn eigen veearts moest ik er een gedragstherapeut bij halen want alles zou psychisch zijn bij hem.
Doorsturen naar een kliniek wilde ze niet want ik moest hem maar laten inslapen want mijn paard was zwaar ongelukkig.
Uiteindelijk zelf maar gebeld naar de kliniek en mijn vermoedens van IBD uitgelegd. Binnen 2 weken kon ik langskomen en is er door middel van een echo IBD vastgesteld. Via een endoscopie konden ze zien dat zijn maagzweren wel weg waren, dus dat was een positief puntje.
Paard staat overdag in een gemengde kudde op de wei (9 hectare) en staat ‘s nachts op stal met voldoende hooi.
Voor de Bonpart kreeg hij Marstall fase&light en een worteltje.
Qua beweging stond hij op complete rust, soms een wandelingetje door het dorp maar meer niet.
Paard is een enorme binnenvetter en laat weinig zien qua gedrag. Eigenlijk is hij elke dag het zelfde... niet vrolijk, maar ook niet ongelukkig. Erg moeilijk paardje om te lezen zeg maar.
Verder ontzettend lief en braaf beestje, kan met elk paard opschieten en met elk mens
Ik heb trek in een patatje mayo!!!!