Suzanne F. schreef:Klinkt alsof er iets in het bekken niet goed zit. Of inderdaad het SI gewricht.
cobiie schreef:Ik zou eens bij equitom gaan informeren in België als ik jou was.
Lindor92 schreef:Of patella luxatie?
Cinnepin schreef:Ik heb ook een paard gehad dat door de achterhand zakte. Bleek ataxie te zijn
_Joliennxx schreef:Cinnepin schreef:Ik reed zelden in de bak, maar als ik daar reed gebeurde het wel eens ja, maar ook in het bos
Had jou paard verder nog andere symptomen?
Cinnepin schreef:Hij kon een beetje slingerend lopen, alsof ie dronken was zeg maar. Soms had ie als hij gelegen had moeite met opstaan ( maar dit was ook niet altijd )
Babootje schreef:Cinnepin schreef:Hij kon een beetje slingerend lopen, alsof ie dronken was zeg maar. Soms had ie als hij gelegen had moeite met opstaan ( maar dit was ook niet altijd )
Dat zou al helemaal niet moeten mogen voor een jong paard. Ik zou nog halsfoto's erbij maken. Vind dit toch weer klinken als ataxi.
silvia58 schreef:Misschien denk ik nu te simpel, maar kan het ook gewoon onbalans zijn, omdat
er een ruiter op haar rug zit. Hoe groot is het paard ? Sommige paarden
hebben meer tijd nodig om uit te groeien.
Aan de longe zonder ruiter gebeurt het niet als ik het goed begrijp ?
Babootje schreef:Dat klinkt niet goed nee. Maar voor ik zo'n paard zou afschrijven zou ik toch wel willen weten wat er aan de hand is. Ataxi zou kunnen. SI problemen zou ik eerder verwachten gezien je verhaal. Rugfoto en echo lijkt mee een logische stap. Ben benieuwd wat eruit komt. .
silvia58 schreef:Hoelang is ze nu onder het zadel ?
En hoe vaak/lang word ze gereden ?
silvia58 schreef:Ze heeft het ook echt alleen met ruiter erop en in de bak.
Is de bak ook zwaar te rijden of nu misschien heel erg nat.
Als de arts waar je nu bent geweest vind dat het lastig is dan zou ik daar niet
weer heen gaan. Maar eerst uitzoeken waar je voor dit probleem beter terecht kunt.
Misschien gaan rondbellen naar klinieken of DA en het probleem voorleggen.
Dan kun je misschien een arts vinden die ervaring heeft met dit soort problemen.
Gebruikers op dit forum: Induna, Maite2005, Monique1963, Wild_Fire en 12 bezoekers