hoefnageltje schreef:Niet toevallig een klap gehad van een ander paard?
Mijn paard liep na een klap nog wel met dezelfde takt, maar zakte wel door zijn been om het te ontlasten.
(klap tegen spronggewricht gehad, er zat ook een wond)
Wilde gewoon nog draven en galopperen, deed er zelf nog alle gekkigheid mee, maar was toch niet goed.
Na 2,5 maand rust op de wei en na behandeling chriropractor nu weer voorzichtig de training aan het oppakken.
Cayenne schreef:Waarom eerst een chiropractor ipv een dierenarts?
rien10 schreef:Helaas, via een beschrijving die ik lees kan ik geen diagnose stellen. Was het maar waar, dat zou gemakkelijk zijn. Bel de DA en laat hem (haar) naar je paard kijken.
Kendra schreef:TS vraag of iemand een idee heeft wat het is.
Het paard loopt niet kreupel en ik begrijp heel goed dat je dan eerst een chiropractor laat kijken.
Wat het is, geen flauw idee - maar een goeie chiropractor (de meeste zijn - voor zover ik ze ken - ook dierenarts trouwens) laten kijken vind ik geen rare zet.
Een dierenarts bellen heeft in zo'n geval waarschijnlijk niet veel nut, dat wordt een kwestie van opladen en naar de kliniek. Ik kom de laatste jaren daar ook wat van terug, onze ervaring is dat sommige klinieken tegenwoordig kreupelheidsonderzoeken standaard uitvoeren met foto's en als je niet uitkijkt ook direct een MRI. En de rekening komt achteraf en valt meestal niet mee.
bigone schreef:Gewoon naar een hele goede kliniek want je noemt meer zaken op. Een paard dat de oefeningen zo goed kent en uitvoert zou geen probleem met galopperen en achterwaarts moeten hebben. Dus neem dit mee want het probleem kan wel eens een stuk hoger zitten dan het been.
Kendra schreef:TS vraag of iemand een idee heeft wat het is.
Het paard loopt niet kreupel en ik begrijp heel goed dat je dan eerst een chiropractor laat kijken.
Wat het is, geen flauw idee - maar een goeie chiropractor (de meeste zijn - voor zover ik ze ken - ook dierenarts trouwens) laten kijken vind ik geen rare zet.
Een dierenarts bellen heeft in zo'n geval waarschijnlijk niet veel nut, dat wordt een kwestie van opladen en naar de kliniek. Ik kom de laatste jaren daar ook wat van terug, onze ervaring is dat sommige klinieken tegenwoordig kreupelheidsonderzoeken standaard uitvoeren met foto's en als je niet uitkijkt ook direct een MRI. En de rekening komt achteraf en valt meestal niet mee.
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Celebi, DemiSisa, Jolynne, Miriam91, Skreiandor, xSimonee en 3 bezoekers