zomerexczeem behandelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RHV

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-10-18
Woonplaats: Groningen

zomerexczeem behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 15:15

hee allemaal,
sinds een jaartje of 4 verzorg ik een shetland merrie. Ze heeft zomerecxzeem, maar haar huidige eigenaren wouden er niks aan doen, pony was ook niet bepaald goed opgevoed en moest alles nog leren. Nu, 4 jaar later elke dag veel aandacht en liefde geven zijn we aardig ver gekomen. Ik heb met haar eigenaren overlegd en ze zijn eindelijk oké met een deken etc. Ze zit nu nog onder de schuurplekken en de jeuk, dus mijn vraag is: welke middelen kan ik hier voor gebruiken? en is er nog een bepaalde zalf ipv vliegenspray? Alles mag hier onder gezet worden. (Let op, geen spray, hier is ze bang voor.) shampoo etc mag je hier ook neerzetten


groetjes, Rosalie

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:20


dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:40

ik heb een paar paarden/ pony's met zomereczeem gehad. en voor elk dier is het anders wat goed werkt. top spul voor eczeem is ökozon. maar dat is behoorlijk prijzig, zeker als het niet jouw pony is.
maar bij 2 paarden was het al genoeg om 1 keer per week de manen te wassen met betadineshampoo en iedere dag de manenkam in te smeren met uierzalf. ( de witte creme zeg maar). ze hadden geen deken op omdat ik ze 's nachts buiten liet in de zomer en overdag binnen. en ik ga 3 keer per dag dus controle genoeg als er iets is of veranderd. maar dat zou voor jouw pony als extra tegen de vliegjes e.d. wel fijn zijn.


Afbeelding