Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
_Penotti schreef:Als je hem niet wilt verkopen zou ik het niet doen, of er moeten aanwijzingen zijn dat je denkt, dit of dat heeft hij als veulen mee gemaakt daar wil ik nu toch zekerheid in hebben.
Anders zou ik gewoon beginnen met zadelmak maken, lopen er dan dingen raar kun je nog foto's maken.
Voor verkoop kan het wel handig zijn voor ook een prijsbepaling.
anjali schreef:_Penotti schreef:Als je hem niet wilt verkopen zou ik het niet doen, of er moeten aanwijzingen zijn dat je denkt, dit of dat heeft hij als veulen mee gemaakt daar wil ik nu toch zekerheid in hebben.
Anders zou ik gewoon beginnen met zadelmak maken, lopen er dan dingen raar kun je nog foto's maken.
Voor verkoop kan het wel handig zijn voor ook een prijsbepaling.
Mee eens. Jij wilt hem gewoon zelf houden en hij is altijd bij jou geweest,waarom dan foto's maken? Tenzij je meent dat er iets niet goed zit bij hem uiteraard.
trysteffy schreef:Hij heeft vorig jaar vast gezeten in een hek en met hek en al naar in een andere paddock terecht gekomen. Daar had ie geen wondjes ofzo hij had echt een engeltje op zijn schouder. En begin dit jaar liep ie wou ie op een geven moment niet echt lopen geen idee of dat met de groei te maken had na een pijnstilling van de da was het ook gewoon weer weg. Daarom mijn vraag tekens van moet ik het wel of niet laten doen. Hij doet nog eigenlijk alles lekker bokken en crossen door de wei enzo.
_Penotti schreef:Dan zou ik hem ook op de foto willen, ook omdat hij ineens daarna niet meer wilde lopen.
hwn schreef:Op welke leeftijd wil je hem gaan beleren? Rug is zeker nog niet volgroeid voor 5 jaar, dus ik denk dat foto's echt een momentopname zijn. Ik weet niet of je op foto kan zien in hoeverre alles al volgroeid is, in dat geval kan het wel een prima indicatie zijn om te zien of ie al mag belast worden.
Ik zou eerder zorgen dat je het voorbereidend werk op een gezonde manier gaat doen, zonder dwang en hulpmiddelen. Als je paard alle oefeningen netjes en zonder verzet uitvoert, dan is de kans groot dat er niks aan de hand is. Krijg je verzet, dan is het zeker niet slecht om na te zien of er een fysieke reden voor is.
Gebruikers op dit forum: M_arjolein, Sannum en 15 bezoekers