Week of twee geleden erachter gekomen dat mijn paard oud trauma heeft aan haar rechter achterbeen. Dit had ze wss opgelopen voor ik haar kocht. Het gaat om verklevingen, schade aan de sesamschede oppervlakkige buiger en diepe buiger. Dus meerdere kleine schades. Nu waren de opties een operatie, prp therapie of revalidatie zonder verdere behandeling. Utrecht raadde de operatie aan, maar gezien haar dracht vind ik dat geen optie dus we zijn voor prp gegaan. Alleen haar benen zijn nu beiden gezwollen achter. Heb al gebeld met de da hierover maar die leken niet onder de indruk. Maar ik merk dat ze tijdens het lopen toch pijn lijkt te hebben. En ik heb dus al deze tijd onwetend doorgereden met haar blessure en toen gaf ze ook niets aan..
Disclaimer: ze toonde niet kreupel behalve op buigproeven, ik heb er eerder een da bijgehad en die dacht dat het maar een "verdraaide enkel" was en dus heb ik toen zijn advies opgevolgt. Ook osteo erbij gehad). Maar ik maak mij toch een beetje zorgen. Vanwege de verdikking en het stappen waar ze last van lijkt te hebben. Ze staat sinds kort nu voor op ijzers omdat ze rechtsvoor dus een erg dunne zool had wss door het overcompenseren. Advies is momenteel 1-2x daags 20 min stappen. Maar ik ben bang dat ik het erger aan het maken ben.

Ik hoop dat een van jullie ervaringen heeft die mij verder kunnen helpen met wat "normaal" is bij deze procedure en wat niet.