Het is weer tijd voor de jaarlijkse enting dus wordt de hele stal morgen geënt. Nu wordt t morgen al aardig warm en donderdag nog erger, tegen de 28-29 graden. Is er nog iets om rekening mee te houden om ze er doorheen te helpen?
Die van mij zijn afgelopen vrijdag geënt. Heb niks bijzonders gedaan, behalve ze niet laten werken, maar dat deden ze al niet vanaf vorig weekend ivm de hitte. Heb ook niks bijzonders aan ze gemerkt, dat het anders binnen kwam dan andere jaren.
[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer... Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.
Mijn pony is 2 weken geleden geënt toen het zo warm was. Ik had de dierenarts van te voren gebeld om te vragen of dat wel verantwoord was en die zei dat zolang ik hem niet intensief ging trainen die dagen het gewoon kon
Mijn pony krijgt altijd koorts na het enten, maar niet ieder paard bij ons. Maar als ze gevoelig zijn voor verhoging zou ik denk ik het enten uitstellen
Als je paard er heftig op reageert zou ik even overleggen met de dierenarts. Verder misschien proberen een beetje in de schaduw te houden en lekker een paar keer afspuiten.