Ineke2 schreef:Een bloeduitstorting kán een ontsteking zijn / veroorzaken.
Echter niet altijd. Een simpele blauwe plek is een bloeduitstorting. Nou die heb ik zeg maar dagelijks.
Het zou niet best zijn als daar iedere keer een ontsteking van komt.
Sterkte met je paard, ik hoop dat verder onderzoek iets oplevert. Ben wel benieuwd wat eruit komt.
RianneH schreef:Ik smeer groene klei alleen op oppervlakkige wonden, heb helaas ervaren dat het te hard wordt op vervelende wonden en daardoor de wond af sluit en uitdroogt, zeker met deze temperatuur. Diepere wonden wil je liever soepel houden en het wond klimaat ietwat vochtig. Nu kan er in jouw geval heel goed zijn dat er iets in de voet zit wat het lichaam eruit probeert te werken. De klei sluit het of af, of de reactie is er niet eens aan gerelateerd. Er is recent nog een topic geweest waar het paard achteraf een heel stuk hout in zijn voet had zitten, is het opzoeken waard.
Oftewel, verstandig om morgen verder onderzoek te doen, dit duurt relatief lang.
Organicgirl schreef:Enkel positieve ervaring met groene leem voor paarden. Het helpt goed bij wonden en jeuk.
Vroeger voegden we zelfs in hun water een beetje groene klei, omdat het erg gezond is voor het lichaam. Wel zien dat het geschikt is om te drinken natuurlijk zoals zongedroogde fijne groene klei ( https://www.biobey.be/product/geventile ... oene-klei/ ). Niet te verwarren met groene leem die enkel geschikt is voor uitwendig gebruik.
Citaat:Groene Leem Vertagil
Groene leem lijkt de krachtigste leem onder de leemsoorten te zijn en is sterk reinigend. Van alle soorten klei is groene leem de meest werkzame mits zij zongedroogd is.
Gebruikers op dit forum: Alenthe05, cinniz123, JudithGigi, Pumpkins en 10 bezoekers