Ik ben nu 22 en wil mijn droom alsnog waarmaken gezien ik dit jaar mijn masterdiploma behaal, maar ik heb geen zin meer om nog eens zoveel jaren DGK of fysio te gaan studeren, ook zijn die in het begin altijd vrij algemeen.
Ik zoek nu dus een opleiding (of meerdere opleidingen) die een (erkend?) diploma bied(en), eventueel aangevuld met goede certificaten met als inhoud:
*Revalidatie van paarden (en eventueel honden, al weet ik daarvoor al een opleiding nl. toscanehoeve)
*een holistische benadering
*Alternatieve geneeskunde en behandeling
Dus eigenlijk een beetje richting dierenarts/fysiotherapeut maar dan meteen toegespitst op paarden (en later honden) en focus op alternatieve geneeskunde. Ook trainen vind ik interessant maar dan als aanvulling.
Moeilijkheidsgraad/kostprijs maakt niet uit, maar ik heb dus geen vooropleiding (indien dit geen toelatingsvoorwaarde is zal dit geen probleem vormen, ik leer énorm snel)
Ik ken al redelijk veel opleidingen en heb er nog maar 1 gevonden die in de lijn van mijn verwachtingen ligt namelijk:
Volleerd paarden revalidatie therapeut aan Hippo Sofia.
Aangevuld met enkele studiedagen aan de UGent + aquabegeleiding + medical taping + zouttherapie + bloedzuigers opleidingen.
Deze opleiding is 4 jaar (zonder de anderen)
De opleiding is ook enorm duur voor (in mijn ogen) niet zoveel diepgang?
Iemand ervaringen omtrent deze opleiding? En aanraden voor andere opleidingen?
-Kennis over hoeven heb ik al.
-EDO osteopaat vind ik ook interessant maar ligt niet helemaal in lijn met wat ik zoek.
Ik woon in België maar ik sta open voor online onderwijs, en opleidingen in Nederland zijn ook ok zolang ik er niet 5 dagen per week naartoe hoef.
Andere fysio opleidingen die ook goed lijken:

*Emiel voest revalidatietrainer
*Equicare-plus revalidatietrainer
*https://www.vives.be/nl/opleidingen/biotechniek/postgraduaat-sports-coaching-and-animal-rehab-assistant-equine
Andere opleidingen die ook mijn interesse gewekt hebben:
*Silverlinde basisopleiding diertherapeut
*Alternatieve dierenverzorging/alternatief therapeut voor dieren
*Barefoot paardenadviseur
Mijn droom als eindpunt:
http://www.equiatros.be/
Nog een idee dat ik had was om te vragen of ik niet gewoon de opleiding aan UGent mocht volgen mits slagen voor een toelatingsexamen. Maar iemand heeft dit 1j geleden eens gevraagd en toen mocht dit niet.
Nog een vermelding:
Ik weet dat deze opleidingen geen dierenarts of humane fysio/kine met extra studie kunnen vervangen en er veel charlatans tussen zitten (zeggen ze dat in NL

Nog even en het is september, dus ik moet eens mijn keuze maken aangezien ik al maanden op zoek ben...
Wie heeft de gouden raad?