Neus verkleurt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Neus verkleurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 20:54

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ben wel het een en ander tegengekomen, maar bij de meeste oudere topics zijn de foto's niet meer zichtbaar of het lijkt niet op wat mijn paard heeft.

In een paar dagen tijd heeft z'n neus ineens een andere kleur!

Eerst:

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Hij heeft voor op z'n neus/lippen een doorlopend stuk bles en daar is de huid dus roze. Dit verbrand in de zomer weleens, maar dat is nu niet het geval. Vandaar dat ik dus niet denk dat het iets met de zon te maken heeft.

Hij heeft altijd al wat birdcatcher spots, niet altijd even veel trouwens, maar wel altijd een aantal.

Neus lijkt nu een beetje op die van een appalousa maar hij heeft 0% appie bloed.

Hij is een paar weken geleden van stal veranderd, misschien toch pigment verlies door net wat ander (ruw)voer? Ik vind het alleen niet zo lijken op wat ik eerder zag van pigmentverlies door nutriënten tekort, dat zag er echt uit als een grote vlek die steeds groter werd, terwijl dit echt stipjes zijn.

Iemand een idee?

Ik heb hem trouwens al 12 jaar en dit nooit bij hem gezien. Kan me zo ook niet herinneren dat zijn moeder dit had.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 21:14

Aanvulling: begin deze maand heeft hij een vrij heftige reactie gehad op een steekbeestje. Hiervoor heeft hij toen een spuit gehad (ik ga even terug zoeken wat het ook alweer was) en toen was de reactie met een paar uur weggetrokken. Toen was z'n neus nog zwart.
Misschien een reactie op de allergie of op de spuit?

secricible

Re: Neus verkleurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:32

Ik zou eerder aan den reactie denken van iets wat in de wei staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:57

Apart, zeg! Doen de ogen ook mee? En onder zijn staart?

Denk niet per se dat je er wat aan hebt, maar post toch even een topic over een hond die dat ook had. Ik begreep dat die een (te?) kleine lever, allergie en/of mogelijk vitiligo had.

Hopelijk is het niets ernstigs!

[BB] hond haar neus veranderd langzaam van kleur

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 19:53

Hij staat op een paddock paradise dus staan eigenlijk geen aparte plantjes ofzo. Qua bomen hetzelfde als waar hij hiervoor stond (3 kilometer verderop).

Lever checken kan nooit kwaad, maar zou dan bijna verwachten dat je ook meer klachten hebt (wat die hond zo te lezen wel heeft).

Vitiligo zou best goed kunnen, hangt ook wel samen met die birdcatcher spots en kan ineens ontstaan/erger worden bij veranderingen.

RoyalMemory

Re: Neus verkleurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:05

Kan het vitiligo zijn?