Hoefbevangen ezel

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Donkey_live

Hoefbevangen ezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 09:45

Ik weet niet meer wat ik kan doen.
Dit is Nina en ze is ongeveer 20 jaar. Ik denk dat ze hoefbevangen is. Ik ben haar verzorgster en de eigenaar ziet niet in dat er iets mis er met haar. Dus gaat ook geen actie ondernemen. Wat zouden jullie doen in mijn positie?
Afbeelding

Brainless

Re: Hoefbevangen ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:49

Zoals ik haar zie staan denk ik ook dat ze bevangen is?
Loopt ze moeilijk? dan is de kans zeker heel groot.

Goed dat je dat gezien hebt, wel jammer dat de eigenaar niets raars ziet.
Ik zie dat jij ook "pas" 16 bent, kun je niet je ouders vragen met hem te praten?

De eigenaar wilt niks doen, maar zou jij wel wat mogen doen en willen je ouders dat betalen?
De ezel moet sowieso van het gras af en alleen hooi krijgen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Donkey_live

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 09:53

Mijn ouders hebben totaal geen verstand van paarden enzo, dus ik denk dat dat niet echt gaat helpen.
Ze loopt alleen op het harde moeilijk en ze is al vaker hoefbevangen geweest waarschijnlijk.
Ik heb zelf geen geld om er iets aan te doen.

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:22

wat naar! aan de hand van deze foto denk ik dat ze wel bevangen kan zijn.
heeft de eigenaar familie die je wel eens spreekt en evt in de paarden/ezels zit?

Donkey_live

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 10:24

De eigenaar heeft zelf meerdere ezels en paarden

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:27

heb je hem al flink duidelijk aangesproken waarbij je zegt dat ze op het harde onzuiver loopt(paardeneigenaar moet dat makkelijk kunnen zien...) en dat ze veel gespreid met haar benen staat wat ze anders nooit doet?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:32

Hoe wordt ze momenteel gehouden en met wat voor voeding? Staat ze op gras? Het kan natuurlijk, maar het is niet bepaald een risicoperiode voor HB nu.

Paardengek in hart en nieren!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:35

Wanneer de eigenaar niets doet is een belletje naar 144 het enigste wat je nog kan doen . Ben je misschien je verzorgezel kwijt maar handel je wel in het belang van het dier.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Donkey_live

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 10:41

Ik heb de zelfde foto die bij dit topic staat ook naar de eigenaar gestuurd. De reactie daarop was dat Nina misschien wat buikpijn had en misschien hengstig moet worden.

Ze staat 24/7 buiten en overdag heeft ze toegang tot gras. Ze krijgt 2x per dag voordroog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:44

Donkey_live schreef:
Ik heb de zelfde foto die bij dit topic staat ook naar de eigenaar gestuurd. De reactie daarop was dat Nina misschien wat buikpijn had en misschien hengstig moet worden.

Ze staat 24/7 buiten en overdag heeft ze toegang tot gras. Ze krijgt 2x per dag voordroog

Buikpijn is ook niet goed hoor. Dat kan duiden op koliek.

Kort gras is ook niet goed, net als teveel. En kleine pony's en dus ook ezels (ben niet bekend met ezels overigens) kunnen gewoon weg niet veel gras hebben

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:03

Ezels moeten heel sober gehouden worden. Ze komen uit landen met een heet droog klimaat waar geen sappig overvloedig gras groeit zoals in Nederland. Een beginnende hoefbevangenheid kan nog behandeld worden door dieet en pijnstillers.Anders kan het toch heel erg worden en is ze misschien niet meer te redden.Ik vind toch dat de eigenaar de DA zou moeten laten komen om te kijken wat het is.Jij kunt daar als verzorgster niets anders aan doen dan hem te alarmeren en van de noodzaak te overtuigen.Hij denkt dus dat ze het niet heeft maar die vreemde stand lijkt er wel op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie