SharonBdB schreef:Ik heb helaas hier door mijn merrie laten inslapen. Ook speciaal beslag geprobeerd en wat niet. Uiteindelijk had ze zoveel last dat het niet eerlijk meer was. Dit wordt alleen maar erger niet beter helaas. En zeker tot ze een jaar of negen zijn dan pas stabiliseert de verbening pas.
Daan13 schreef:Hele wisselende ervaringen zo te lezen.
Het paard heeft al een behoorlijk verleden bij de kliniek maar dat is nu -bijna 2 jaar later- allemaal goed.
Ze is verder goed behalve dan dat ze voor toch iets wat kreupel loopt, niet extreem veel maar voor mij genoeg om alles te doen wat ik kan doen om haar goed te krijgen en te houden.
De kliniek was verder heel positief.
Pantoffel ijzer ga ik even op Googlen,ken het niet.
Mijn oudere merrie heeft ook verbeend hoefkraakbeen, niet zo ernstig maar die staat wel op siliconen met zooltjes.
Aankomende week komt de hoefsmid weer,hij gaat haar nu anders beslaan om te kijken of dat dan wel blijft zitten en dan hoop ik net zo'n positief verhaal als dat van tante Sam te kunnen plaatsen.
Daan13 schreef:Earth,ik bedoelde te zeggen dat ze van haar aangeboren afwijkingen goed is bekomen en daar gezond op is verklaard.
Dat was al een hele prestatie want ze had een zeer unieke afwijking.
Helaas alleen is het verbeende hoefkraakbeen nu erbij gekomen wat helemaal los staat van het aangeborene.
(Had het niet duidelijk genoeg verwoord lees ik terug)
Als ze zuiver zou lopen zou de kliniek haar goedgekeurd hebben, ook met deze foto's. (Uiteraard wel met een bemerking)
Wellicht handig om te vermelden dat het om een fries gaat en dat die er veel vaker mee te maken hebben.
Bij de Friezen heb je 2 categorieën.
Verbeend maar wel goedgekeurd met een aanmerkelijk.
En de andere categorie is dat ze afgeschreven zijn.
Bij andere rassen heb je alleen maar de categorie afgeschreven.
Ik hoop echt dat ik het te zwartgallig inzie en dat ze dmv een ijzer hetzij met zooltje zuiver loopt.
Mijn paarden staan nooit in de bak,in principe altijd in de wei of op het harde.
Ga nu sparen voor een nieuwe rijbak bodem.
Zat te denken aan van die kunststof snippers. Maar goed,eerst moet ze haar schoenen aanhouden en dan filmmateriaal naar de kliniek sturen om te kijken of ze goed loopt.
Citaat:Verbeend maar wel goedgekeurd met een aanmerkelijk.
siskeh schreef:Citaat:Verbeend maar wel goedgekeurd met een aanmerkelijk.
Dat laatste wat je zegt is sowieso niet waar... tenzij je het bekijkt vanuit deze leeftijd, nog erg jong, en klinisch niet 100% goed. Dan zou je gelijk kunnen hebben.
Gebruikers op dit forum: Capriootje en 17 bezoekers