Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Kelly_ann schreef:Dat hij wat week gekoot is is denk ik je minste probleem.
Zijn rug is zorgelijke, hij is twee zei je?
Kelly_ann schreef:Dat hij wat week gekoot is is denk ik je minste probleem.
Sintara schreef:Oef ik vind hem er wel heel bijzonder uitzien. Hoelang heb je hem nu? En hoe loopt hij?
Skippy01 schreef:Kelly_ann schreef:Dat hij wat week gekoot is is denk ik je minste probleem.
Pfoe, ja, die rug vind ik ook wel opvallend en eng voor een jong dier... Dat vind ik wat meer dan 'een zwakke rug' zo op die foto. Kan volledig pijnloos zijn overigens hoor, maar een 'ideaal recreatiepaard' zie ik hier nu niet staan op de foto. Ook een recreatiepaard moet gewoon gezond genoeg zijn om een ruiter te kunnen dragen.
Is de dierenarts er nog opnieuw bij geweest sinds hij bij jou is? osteopaat ook nog een keer daarna? Wat zeggen die van de eventuele progressie van de rug en van de beenstand nu de zorg beter is?
EvaArt schreef:Dierenarts is dezelfde als de osteopaat. Maar die is ondertussen al 3 keer terug langsgeweest. En vond zijn rug inderdaad heel week. Vond wel dat er al verbetering was en raadde ons aan goed te trainen op zijn rug later. Nu weet ik het zelf niet zo goed, omdat mij dus verteld is dat we later gewoon kunnen rijden maar wil dit niet doen als dit teveel invloed gaat hebben op zijn rug en of benen. Wil hem liever lang pijnvrij hebben zonder te rijden als dat ik hem hierdoor vroeger zal moeten afgeven. Heeft nergens pijn wel niet, maar wil wel dat dit zo blijft...
Sintara schreef:Zolang hij nog zo kreupelt zou ik echt geen balkjes lopen hoor. Afentoe paar minuten aan de hand stappen en dat langzaam opbouwen zou ik eerder denken. Beetje aan de hand grazen tussendoor.. Zulke dingen.
Moppie is pas twee en kent niks joh
_Penotti schreef:Ik zou dit paard eens in de opfok zetten.
Wel een goede opfok met veel ruimte waar altijd gras is en hij zo flink kan eten. Niet alleen maar hooi.
Maar met een groep jongeren ook steeds word uitgedaagd te spelen.
Spelen en rennen daar word een paard sterkt van op zijn eigen niveau.
Duhelo schreef:In die benen zou ik mij geen zorgen maken. Haal er een goede bekapper bij die de voeten netjes kan bekappen (ik zou voor een goede ijzerloze bekapper gaan), en dat komt wel goed. Mijn 6 jarige merrie staat volgens mij zelfs weker op de koten.
Die rug daarintegen, in deze situatie is dit absoluut geen rijpaard. Een goede training zal dus van tel zijn.
Ik zou met deze academisch aan de slag gaan, dwz: dressuurmatig grondwerk. Nu beginnen met de basis (wijken voor druk, uit je ruimte blijven), en straks als die 3 is starten met werk vanaf de grond om eerst eens te zien om in een horizontale balans te raken en te kijken wat die rug van daaruit doet. Ik zou er zeker niet gaan opzitten voor die 6 is, maar in de komende jaren wel gaan werken aan bespiering, training en achterhandgebruik en kijken wat je eruit kan halen. Mits je het waard vind uiteraard. Andere optie is hem gewoon als weidepaard te houden en nooit aan het werk te zetten, zolang die goed loopt is dat op zich ook prima, maar wel een dure grasmaaier.
Kelly_ann schreef:Ik zit nog eens naar je foto's te kijken, en je weet echt zeker dat hij twee is.
Kijk eens naar zijn voortanden, wat zie je?
_Penotti schreef:Dat zou ik dus met een 2 jarige niet doen.
Dier heeft nooit op de wei gelopen, als dat wel was zou ik mee gaan in je tip.
Nu heb ik zoiets, gooi eerst met minstens 10 andere in de opfok, dan gaat hij wel bewegen.
Sowieso het grazen de hele dag, met tussendoor het klooien met elkaar.
Daar worden weinig paarden slechter van. Hij is pas 2, geestelijk kun je daar hooguit 10 minuten mee aan de slag, dan verbeterd hij niet.