Duran123 schreef:Paard is 14 jaar. Idd een schimmel. Het betreft een klein melanoom. Haar (!) veearts verwacht hier de komende jaren geen problemen van. Wat mij betreft is dit koffiedikkijken. Wellicht gebaseerd op het feit dat het er al een tijdje zit en al die tijd onveranderd is, maar toch.
Wachten tot de medische keuring wil ik zeker niet. Ik merk nu al dat ik me een soort verbonden voel met dit paard. Je bent zoekende.....vindt een paard waarvan je denkt ‘yes!’.....gaat kijken en rijden en er is een enorme klik. Dit is hèt paard voor ons. Dit is namelijk wat er gebeurde. As. vrijdag zouden we dus de tweede keer gaan kijken en dan het weekend nog een keer met onze instructrice.
Na bovenstaande berichten van jullie en ons onderbuikgevoel hebben we besloten niet meer te gaan kijken.
Ik ga haar dalijk bellen om uit te leggen waarom.
Echt ontzettend jammer. In onze gedachten stond ‘ie al op stal bij ons. Ons droompaard.
Maar we hebben geen haast......er komt vast en zeker een ander droompaard op ons pad. Hopelijk vinden ze voor deze een ander lief baasje die er nog heel lang veel plezier van zal hebben.....
anjali schreef:Dat is het nadeel van een schimmel. Die hebben dat heel vaak.Mijn vroegere manege\pensionhouder wou daarom nooit schimmels kopen omdat die melanomen volgens hem door het hele lichaam,ook vanbinnen,zitten en het vlees van het paard daarom niet meer verkocht kan worden! Hij deed zijn paarden die niet meer gereden konden worden nl. naar de slacht zodat ze nog wat opleverden. Nou doe ik dat echt nooit dus voor mij geldt dat argument niet en ik vind de witte kleur mooi dus ik koop een schimmel wel.Ik zou in het geval van ts de mening van de DA vragen en dan ook kijken of de prijs passend is bij de diagnose\prognose.Want volmaakte paarden bestaan niet, er is altijd wel ergens iets mee.Maar dat is mijn persoonlijke mening waar een ander het niet mee eens hoeft te zijn.
Ailill schreef:Oh zelfs als mensen het wel zien doen sommige er niets aan. Ik ken er een waarvan de hele staartwortel onder zit en bij de anus een prop ter grote van een tennisbal. Maar nee, is niets mee aan de hand. Ik vind schimmels ook mooi, maar ken er na al die jaren in de paarden te veel waarbij het niet goed af is gelopen.
Gebruikers op dit forum: Franno, KiraTiento, Muga, Trendiction en 18 bezoekers