Hoofdschudden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ManonIvino

Hoofdschudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 22:38

Goedenavond,

Mijn paard schud vaak met zijn hoofd tijdens het rijden. Niet altijd even veel, gister bijna niet en vandaag zo erg dat hij eigenlijk niet te rijden was... In rust schud hij niet/nauwelijks, eigenlijk alleen tijdens het rijden/longeren/voltigeren

Weet iemand iets om het schudden tegen te gaan? Hij heeft geen rug/nek problemen, de osteopaat kon niks vinden.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

TheWelsh

Re: Hoofdschudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:58

Heel verhaal getypt, maar foetsie 8)7
Opnieuw...

Ik denk dat je eerst moet onderzoeken wáárom hij schudt. Heb je een dierenarts geïnformeerd?

Ik reed vroeger een paard wat begon te hoofdschudden wanneer hij een oefening moeilijk vond.
Verder deed hij het niet.

Nu heb ik sinds kort les op een paard wat voornamelijk schudt met rijden in de buitenbak als de zon schijnt. Als het bewolkt is, op buitenrit en in de binnenbak doet hij het nauwelijks. Als hij op de wei staat schudt hij helemaal niet met zijn hoofd.

Hij is uitgebreid onderzocht etc maar de oorzaak weten ze niet. Hij draagt nu in de buitenbak als de zon schijnt een eQuicke-Vysor beschermingsbril. Hierdoor is het niet weg maar wel minder.

ManonIvino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 23:03

TheWelsh schreef:
Heel verhaal getypt, maar foetsie 8)7
Opnieuw...

Ik denk dat je eerst moet onderzoeken wáárom hij schudt. Heb je een dierenarts geïnformeerd?

Ik reed vroeger een paard wat begon te hoofdschudden wanneer hij een oefening moeilijk vond.
Verder deed hij het niet.

Nu heb ik sinds kort les op een paard wat voornamelijk schudt met rijden in de buitenbak als de zon schijnt. Als het bewolkt is, op buitenrit en in de binnenbak doet hij het nauwelijks. Als hij op de wei staat schudt hij helemaal niet met zijn hoofd.

Hij is uitgebreid onderzocht etc maar de oorzaak weten ze niet. Hij draagt nu in de buitenbak als de zon schijnt een eQuicke-Vysor beschermingsbril. Hierdoor is het niet weg maar wel minder.

Ik zal de dierenarts informeren dankjewel!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:15

Er zijn 60+ redenen voor headshaking in paarden (heb ik onderzoek naar gedaan). Dus dit kan van alles zijn.
IOM je dierenarts de mogelijke oorzaken uit gaan sluiten en hopen dat je de oorzaak vindt. Voor sommige paarden is dit niet zo simpel en zijn eigenaren jaren bezig om het op te lossen, wat soms niet eens lukt helaas...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:11

c_w @ [MD] [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Headshaking is een lastig op te lossen medisch probleem bij paarden. In dit topic vind je veel eigenaren van paarden met headshaking. Het is een grote puzzel om de oorzaak te vinden.en nog moeilijker om de oplossing te vinden.
Uitproberen wat bij jouw paard helpt.

ManonIvino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 18:34

Okee het is dus ingewikkeld, ik zal met mijn dierenarts kijken of we het in ieder geval kunnen verminderen.