Ewalia airway respiratory care

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Judith1107

Ewalia airway respiratory care

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 16:41

Dag,

Mijn paard hoest al een tijdje wanneer ik met hem onder het zadel ga aandraven. Na 3-4 keer hoesten is het voorbij en kunnen we gewoon aan de slag. De dierenarts zegt dat het waarschijnlijk een vorm van astma is, maar omdat zeker te weten zou er een longspoeling moeten worden gedaan en dat raadde zij af in dit stadium. Ik heb nu 2x een pot fenegriek opgevoerd en dat leek te helpen, nu is de pot op en na een periode kreupel nu weer een aantal dagen aan de slag. Helaas hoestte hij vandaag weer. Zijn jullie bekend met fenegriek of de airway respiratory liquid van ewalia? Die laatste spreekt me aan omdat deze speciaal voor paarden met astma is. De dosis moet alleen tweemaal daags worden gevoerd en helaas lukt dit mij niet. Zijn er mensen die tips hebben, zoals: kan dit ook eenmaal daags worden gevoerd? (Aangezien het geen medicijn is maar op kruidenbasis?). Ik hoor graag van jullie!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:08

Ik zou kijken naar je management.
Staat hij op stro? Dan vervangen voor iets wat stofvrij is.
Voordroog of hooi? Hooi tijdelijk even weken/nat maken. Voordroog bevat al weinig stof.

Binnen een week zie je al verschil.
Mijn pony heeft stofallergie. Bij een slechte baal ruwvoer hoest ze direct, als ik het nat maak is ze er zo weer vanaf, doe ik er niks aan word ze weer benauwd.

Mdrf

Re: Ewalia airway respiratory care

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:13

Luchtwegen van HELTIE horse, heel fijn product! Mijn paard hoestte ook steeds met werken en toen kwam er door dit product veel slijm los. En nu geef ik het als onder 1 of 2x per week. Net hoe het uitkomt.

En inderdaad alle stofbronnen vermijden, veel buiten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:18

Judith1107 schreef:
Dag,

Mijn paard hoest al een tijdje wanneer ik met hem onder het zadel ga aandraven. Na 3-4 keer hoesten is het voorbij en kunnen we gewoon aan de slag. De dierenarts zegt dat het waarschijnlijk een vorm van astma is, maar omdat zeker te weten zou er een longspoeling moeten worden gedaan en dat raadde zij af in dit stadium.

Weet je zeker dat ze longspoeling zei? Je kunt toch gewoon een bronchoscopie nog doen?