Mijn paard heeft sinds kort allemaal kleine wondjes en ik vroeg me af of mensen dit eerder hebben gezien en mss weten waar het door kan komen!
Het is allemaal begonnen met blaasjes/wondjes op zijn neus op de lichte delen. Ik dacht gelijk aan zonnebrand en ben extra goed gaan smeren, ook als hij op stal stond. Dit ging eigenlijk heel goed.
Nu heeft hij sinds kort weer allemaal kleine wondjes op zijn neus (zie foto) en heeft soms ook een blaasje op zijn tandvlees. Ben goed blijven insmeren en erger dan deze kleine wondjes is het niet geweest.

Maar toen kreeg hij ineens allemaal kleine wondjes op zijn achterbenen. Alleen op de witte delen, dus ik dacht; kan ook zonnebrand zijn. Ook al zat het niet alleen op de dun behaarde delen. Been was wat dik, maar hij liep er niet kreupel op en ging met bewegen weg. Heb ze gewassen met betadineshampoo en goed droog gemaakt.

Vandaag heeft hij ook ineens soortgelijke wondjes aan zijn voorbenen, welke niet wit zijn.

Ik denk er aan dat hij misschien allergisch is voor iets op de wei? Omdat het zich lijkt te lokaliseren op de plaatsen waar hij mee tussen het gras komt.
Het is niet zo ernstig dat ik met mijn handen in het haar zit, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat het kan zijn! Hij heeft een dunne huid en alles wat de mogelijkheid heeft om een wondje of kale plek te worden, wordt het ook bij hem.
Ik denk erover om hem brandnetel en kleefkruid bij te voeren, omdat ik las dat dat kan helpen bij het afvoeren van afvalstoffen. Iemand ideeen of tips hierover?
Alvast bedankt!