magnesiumolie / spray recente ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

magnesiumolie / spray recente ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 13:39

Aangezien er alleen maar wat oudere topics over zijn start ik maar even een nieuwe :o
Zijn er inmiddels al wat meer recente ervaringen met magnesiumolie (al dan niet in spray vorm) bij paarden?

Ik merk sinds kort dat het bij mezelf heel veel doet, duidelijk meer dan in de vorm van een pilletje.
En het blijkt dus voor paarden ook verkocht te worden. Dat lijkt me wel interessant, zeker als het (ook bij paarden dus) via de huid beter wordt opgenomen dan door het voer.

Muze

Re: magnesiumolie / spray recente ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:07

Interessant. Ik lees even mee.
Welke gebrui jij voor jezelf en voor welke klachten?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:10

Hier eigenlijk alleen ervaring met die voor mezelf van Permsal. Maar het lijkt mij dat zoiets inderdaad bij paarden ook goed werkt. Heb je een linkje naar die voor paarden?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 14:21

https://www.holistischdierenarts.nl/product/magnesium-olie-halve-liter/ bijvoorbeeld.

Ik slik al jaren magnesium, voor m'n rug (spieren beetje extra onderhouden) vooral. Verder merkte ik er nooit heel veel van. En of het toeval is of niet durf ik nog niet te zeggen maar sinds de spray die ik dus ipv een pilletje gebruik slaap ik ook gewoon heerlijk door 's-nachts :j

Toendertijd ben ik magnesium gaan gebruiken omdat paardlief er zoveel baat bij heeft. En als het ook bij paarden nog beter werkt via de huid lijkt me dat dus wel wat.

JackDaniel99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:27

Ik heb de variant van je link een tijd voor mijn paard gebruikt.
Ik vond dat hij minder werkte dan de poedervariant van een ander merk.
Ook zorgde de vloeistof voor een hele vette vacht, die ook heel erg bleef plakken.
Kreeg mijn paard niet meer schoon gepoetst, ook al had ik het er 12 eerder opgespoten.
Dus ik ben na 2 weken snel weer teruggegaan op een poeder variant.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:37

Sandra_H schreef:
https://www.holistischdierenarts.nl/product/magnesium-olie-halve-liter/ bijvoorbeeld.

Ik slik al jaren magnesium, voor m'n rug (spieren beetje extra onderhouden) vooral. Verder merkte ik er nooit heel veel van. En of het toeval is of niet durf ik nog niet te zeggen maar sinds de spray die ik dus ipv een pilletje gebruik slaap ik ook gewoon heerlijk door 's-nachts :j

Toendertijd ben ik magnesium gaan gebruiken omdat paardlief er zoveel baat bij heeft. En als het ook bij paarden nog beter werkt via de huid lijkt me dat dus wel wat.

Thnx! Ga ik eens naar kijken. Heb er al eens aan gedacht voor mn honden maar t lijkt me zo onpraktisch met die vacht.
Ik heb genoeg aan de tabletten van t kruidvat maar bij klachten ga ik naar die olie en laat ik t masseren met die olie.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:14

Ik vraag me af of de spray wel op de huid komt. Het lijkt me eerder dat je het meeste op de haren wrijft ipv op de huid waar het voor bedoeld is.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:46

Inmiddels ben ik met sprayen/smeren begonnen, en ik denk toch al wat verschillen te merken. Het is zo jammer dat er (nog) nergens echt ervaringen te vinden zijn om mee te kunnen vergelijken.

Ik smeer aan de binnenkant van z'n achterbenen waar heel weinig haar zit, in z'n nek vlak achter z'n oren, bij de borstspieren tussen z'n voorbenen en bij z'n schouders. De poeder door het voer ben ik aan het afbouwen. Het grootste verschil zit 'm tot nu toe in de beweging vanuit z'n schouders. Hij zet voor echt ruimer weg. En gisteren toen ik erop zat voelde hij losser en groter in zijn beweging. En hij stond meteen "aan". Normaal is dat pas na een tijdje warm stappen. De "hij" hier is trouwens een quarter van 17 jaar, waarbij het los in het lijf houden nooit vanzelf is gegaan.

Het is nog erg kort dat ik het gebruik maar het lijkt dus wel iets te doen tot nu toe. En het lijkt (dus) ook door de vacht heen. Ik breng het niet alleen aan, maar masseer het ook goed in, de behaarde plekken maak ik wel eerst even nat.

Er blijft tot nu toe ook niet echt iets achter. Geen vettige vuile vacht dus, en dat beetje wat er wel nog zit is gewoon met een borstel weg te poetsen.