Zo erg dat op een dag de vellen er bij hingen en het bloede.
Nu was dr ostheopaat 4 weken ervoor geweest en die vond hem gevoelig op de lever waarvoor ik een kuur imu boost had gekregen.
Dierenarts die ochtend meteen gebeld. Hij dacht allergische reactie op iets dus cortison injectie tabletten en hydro cortiderm smeren.
Donderdag en vrijdag knapte hij op. Gisteren vond ik hem alweer slechter maar vanmorgen schok ik mij te pletter!
Normaal komt hij al als hij mij hoort, maar alleen de andere paarden stonden er maar hij niet.
Ik voetbal vullen, medicijnen erin en roepen. Nog geen sjinkie.
Ik loop de hoek om en zie hem staan in een hoek maar hij reageert nergens op. Pas toen ik hem aan raakte kwam hij in beweging. Zwalkend liep hij alleen maar rechtuit langs het hek tot hij draad voelde en de bocht om ging.
Ik kon hem niet stoppen niks.
Meteen dierenarts gebeld ondertussen was hij in een hoek gaan staan en zo in het draad gaan leunen dat hij er door heen ging.
Dierenarts dacht meteen aan leverfalen. Dus flinke boost cortison injectie en bloed afgenomen.
Hij wilde alleen nog maar lopen maar we durfden hem niet los te laten dus zijn maar mee gaan lopen.
Na een half uur kwam de dierenarts en ja hoor leverfalen. Verhoogde waardes maar hij vond het niet dramatisch. En alle symptomen wijzen eigenlijk op jacobskruiskruid vergiftiging.
Dus vitamine E injectie (dacht ik) en besloten infuus te geven om door te spoelen. Na een heel gevecht om te blijven staan tijdens het infuus is dat gelukt en ging hij vooral veel plassen.
Na een tijdje weer geprobeerd los te laten maar hij liep zo weer een hoek in waar hij in het draad ging hangen.
Lang verhaal niet nog langer makend.
Door de dag heen ging het steeds beter en om een uur of half 5 hebben we hem op een klein afgezet stuk los kunnen laten.
Nu hij eindelijk steviger staat durven we hem ook weer op stal te zetten waar hij nu staat met een camera in de stal.
Nu duimen het kan 2 kanten op gaan en we zijn er zeker nog niet maar deze dag hebben we overleefd.
Pfff fijn mijn verhaal van mij af te schrijven.
Ben vooral op zoek naar mensen di ed dit mee gemaakt hebben en misschien tips of verhalen hebben.
Mijn arme man nu en ergens eind van de middag toen het irts beter ging.
En een van een paar weken terug.