Plek gezocht voor herstel na koliekoperatie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eferiz

Plek gezocht voor herstel na koliekoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 21:57

Ik hoop dat jullie ervaring hebben en mij kunnen helpen. Ons paard is afgelopen woensdag geopereerd aan heftige koliek, zowel zand als gas. Zijn kansen waren slecht naar hij heeft het als een wonder overleefd. We zijn er nog lang niet, maar we beginnen voorzichtig aan te hopen dat we hem over een paar weken mee mogen nemen uit de kliniek.

Maar nu komt het. Hij staat normaal 24/7 buiten in een kudde. Dat is nu geen optie. Hij moet minimaal 6 weken boxrust. We zijn dus op zoek naar een goede plek voor hem, liefst waar hij 24/7 in de gaten wordt gehouden dus bv een revalidatiestal. In ieder geval een stal waar hij niet alleen binnen staat, maar met andere paarden in zicht.

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft na een koliek operatie? Wat zou een goede plek voor hem kunnen zijn? Liefst in Brabant of omgeving.

Alvast enorm bedankt!

Tymone

Re: Plek gezocht voor herstel na koliekoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:29

Ik heb mijn paard laten revalideren bij een opfokbedrijf. Er is er altijd wel 1 zwak ziek of misselijk waardoor er in het buiten seizoen ook altijd wel wat binnen staat.

eferiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 22:33

Tymone schreef:
Ik heb mijn paard laten revalideren bij een opfokbedrijf. Er is er altijd wel 1 zwak ziek of misselijk waardoor er in het buiten seizoen ook altijd wel wat binnen staat.

Dank je wel! Daar zou ik nooit aan gedacht hebben, goed idee!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:29

Wellicht de king Stables in Nuenen?

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:37

Veel sterkte gewenst met deze zorgen die het geeft.

Als je op google revalidatie stallen intypt krijg je al meerdere opties met mogelijkheden.

Succes met zoeken en vinden en met het herstel van je paard.

Groet Karin.

eferiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 05:25

danamuts schreef:
Wellicht de king Stables in Nuenen?

Net even gekeken en dat ziet er goed uit. Ik ga contact opnemen, dank je wel!

eferiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 05:26

missfalki schreef:

Als je op google revalidatie stallen intypt krijg je al meerdere opties met mogelijkheden.

Groet Karin.

Dank je wel! Ik heb er al meerdere gezien inderdaad, maar het is altijd fijn om ervaringen te horen.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:41

eferiz schreef:
missfalki schreef:

Groet Karin.

Dank je wel! Ik heb er al meerdere gezien inderdaad, maar het is altijd fijn om ervaringen te horen.

Had gelukkig mijn oude paard na koliekoperatie in zijn eigen stal bij huis ;)

Groet Karin.

Hoefijzer2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:43

Zoek een plek dicht bij je in de buurt.Zodat je er heen kan als dat nodig is..Op wei zetten zou ik inderdaad ook niet doen.Er zijn vast wel mensen die stallen aanbieden in de straal vanaf 10 km

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:30

Geen koliek operatie maar mijn paard moeten laten revalideren na een hele zware peesblessure. Ik heb mijn paard op Lelymare in Lelystad gezet. Echt geweldig goede ervaring. Supermooie grote buitenboxen waarbij de boxrustpaarden allemaal in hetzelfde rijtje staan. Er heerst een serene rust op stal.

Verder hebben ze daar ook een vitafloor box, waar je paard elke dag in kan, goed voor de doorbloeding van alle pezen, spieren en ook darmen als een paard langere tijd op boxrust moet. Zeer deskundig personeel en in nauw contact met diverse klinieken. Ze ontzorgen volledig en afhankelijk van de blessure maken ze een revalidatie schema op maat samen met jou en evt je dierenarts.

https://www.lelymarehorses.com/

eferiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 18:37

oji schreef:
Geen koliek operatie maar mijn paard moeten laten revalideren na een hele zware peesblessure. Ik heb mijn paard op Lelymare in Lelystad gezet. Echt geweldig goede ervaring. Supermooie grote buitenboxen waarbij de boxrustpaarden allemaal in hetzelfde rijtje staan. Er heerst een serene rust op stal.

Verder hebben ze daar ook een vitafloor box, waar je paard elke dag in kan, goed voor de doorbloeding van alle pezen, spieren en ook darmen als een paard langere tijd op boxrust moet. Zeer deskundig personeel en in nauw contact met diverse klinieken. Ze ontzorgen volledig en afhankelijk van de blessure maken ze een revalidatie schema op maat samen met jou en evt je dierenarts.

https://www.lelymarehorses.com/

Dat klinkt super! Ik ga even kijken. Bedankt!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:43

Debemihoeve.nl