suplementen combineren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardjeamigo

suplementen combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 20:51

Hoi,

Ik heb een 3 jarige merrie met zomereczeem.
Dit jaar heb ik haar sinds februari op finecto+ en om de 3 dagen derfen in manen en staart.
Zo gaat het momenteel heel goed, ze kan zonder deken en ze schuurt niet.

Nu heb ik gemerkt dat ze een harde nek/ vetophopingen krijgt.
Ze loopt 24/7 buiten met strookbegrazing, en krijgt enkel dagenlijks een klein beetje slobber om de finectopoeder door te mengen.
Ze is normaal van gewicht, heeft geen overdreven overgewicht, maar je kan ook geen ribben voelen of zien :o

Ik ben nu aan het overwegen om haar gluco balance bij te gaan geven voor de harde nek, en om haar mooi op gewicht te houden.

Mag ik gluco balance en finecto+ gecombineerd gaan geven?

Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt! :)

hwn

Re: suplementen combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:18

Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen gecombineerd worden. Aangezien paarden met een te suikerrijk dieet vaak aantrekkelijker zijn voor insecten, en gluco balance het omgekeerde doet, zal het de Finecto ook niet tegenwerken vermoed ik. Verwacht echter niet dat je paard zal vermageren van de Gluco Balance, en voor de harde nek is het ook niet echt een wondermiddel. Magnesium wordt ook nog wel eens aangeraden tegen harde manenkam, kan je ook proberen (eventueel icm gluco balance).

MTinker

Re: suplementen combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:28

Jahoor, kan je best combineren. Had laatst nieuwsbrief van Finecto en toen hadden ze het over combineren met cannabidol van heltie horse.