Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boemel schreef:Marije_1997 schreef:Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd of het kan bij een oude blessure, waarbij de pees nog wel gevuld is. Paard heeft overigens tot verbazing van de da hier geen last van.
Bij mijn paard deden ze het juist toen de pees nog dik was.
Marije_1997 schreef:Peesblessure is in oktober al minimaal een jaar "dik" neemt nu door stappen en koelen stukje bij beetje wel af. En of het echt weer mooi slank word is de vraag maar wellicht dat lasertherapie hierin kan helpen. En eventueel ook gelijk voor de atrose. Nu hij toch in een herstelproces zit ivm atrose kan ik net zo goed beide aanpakken.
Oakland1990 schreef:Marije_1997 schreef:Peesblessure is in oktober al minimaal een jaar "dik" neemt nu door stappen en koelen stukje bij beetje wel af. En of het echt weer mooi slank word is de vraag maar wellicht dat lasertherapie hierin kan helpen. En eventueel ook gelijk voor de atrose. Nu hij toch in een herstelproces zit ivm atrose kan ik net zo goed beide aanpakken.
Een losse keer zal weinig doen. Gallen bv gaan ook weg maar als je dan terug doet wat je deed komt die gal gewoon weer terug. Laseren is eigenlijk echt iets wat je frequent moet doen om het goed te doen. Mijne werd in het begin (oude blessure) drie keer per week gedaan. Dan twee keer per week. Dan eens per week. Dan eens per twee weken enz. Is een hoop geld in gegaan. Als je dat niet wil dan zou ik iets anders proberen.
Oakland1990 schreef:Die ken ik niet?
Ik voer ook sinds de hele blessuretijd kurkuma bij (ontstekingsremmende, gaat artrose tegen) en glucosamine/msm/collageen. Als ik een vd drie weg laat wordt hij minder soepel maar dat kan ook aan de artrose liggen en niet aan de pees.
Silicium is een grondstof van de pezen, dit bijvoeren kan nooit kwaad.
Oakland1990 schreef:Low laser gaat minder diep. Mijne werd gelaserd met een klasse vier. Dit is het hoogste. Deze gaat tot 10cm diep.
Tendo puur heb ik ook geprobeerd maar merkte alleen de eerste dagen net dat hij gevoeliger werd dus weer mee gestopt ookal schijnt dat normaal. Kon dat niet aanzien op dat moment.