Bescherming van het oog

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisantjuuh

Bescherming van het oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 15:07

Hallo,
Mijn paard heeft afgelopen maand twee keer een operatie gehad aan zijn oog.

Nu wil ik graag als hij weer naar huis mag zijn oog beschermen tegen stof, vliegen etc. ( hij staat overdag op de wei en heeft een inloopstal) ik had eigenlijk het idee om iets dag en nacht bij hem om te kunnen laten. Een uv-werende vliegenmasker lijkt mij irritant voor hem omdat hij dan continue door het gaas heen moet kijken. Ik heb een vliegenmasker ook keer uitgeprobeerd met rijden in het bos maar hij was daarmee heel schrikachtig.
Nu kwam ik op internet de Equick eVysor tegen, heeft iemand daar ervaring mee? Of iets anders wat zou kunnen helpen?

ps. Dit topic staat vermoedelijk verkeerd geplaatst. excuses daarvoor.

bliksemflits

Re: Bescherming van het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:13

eVysor mag niet zonder toezicht op dus geen optie, denk ook niet dat die zo lang op z'n plek blijft. Ik vond de pasvorm helemaal niks

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:15

Wij gebruikten wel een UV-werend vliegenmasker, ging prima. Die sluit tenminste goed aan, en beschermt de ogen prima tegen vliegen ed. Natuurlijk is hij schrikkerig de eerste keer met vliegenmasker het bos in, alles ziet er anders uit. Maar ze kunnen prima door dat gaas heen kijken hoor!

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 15:42

nessinator schreef:
Wij gebruikten wel een UV-werend vliegenmasker, ging prima. Die sluit tenminste goed aan, en beschermt de ogen prima tegen vliegen ed. Natuurlijk is hij schrikkerig de eerste keer met vliegenmasker het bos in, alles ziet er anders uit. Maar ze kunnen prima door dat gaas heen kijken hoor!

Gebruik je deze dan ook dag en nacht? en gaat dat goed?

Ik heb nu een vliegenmasker van bucas die 60 of 70% uv werend is. welke gebruik jij?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:43

Er is een topic over de evysor, daar komen ook andere opties / modellen voorbij :)

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:45

even contact opnemen met Harry vd Bosch, die kan maskers maken met oogbollen. Dat doet die ook veel voor de drafsport. Zit in Oldeberkoop volgens mij.

ps. deze is het https://zadelmakerij-bosch.nl/

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:47

Ik zou een Field relief masker op doen. Top dingen

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:41

lisantjuuh schreef:
Gebruik je deze dan ook dag en nacht? en gaat dat goed?

Ik heb nu een vliegenmasker van bucas die 60 of 70% uv werend is. welke gebruik jij?

Nee, wij gebruikten hem alleen overdag (wel jaarrond).
Ik heb echt geen idee meer welke wij hadden (paard is in 2016 overleden) maar ik heb hem bij de divoza gekocht.
Ik geloof dat het deze was: https://www.divoza.com/nl/field-relief- ... egenmasker
Deze werkte voor ons paard met regelmatige ontstekingen in het oog erg fijn. Ze kwam hem halen als we hem eens vergaten...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:02

Ik gebruik een UV werend masker met snuit naar beneden toe tegen de vliegen en het verbranden van de neus van mijn paint horse. Bevalt prima, wat kijken betreft heeft ze nooit anders gereageerd, met of zonder. Zijn zijn ogen ook gevoelig? Ik heb zelf nl een oogziekte, waarbij mijn ogen erg pijnlijk soms zijn, ik vind altijd dat er weinig ruimte in de UV maskers zit rondom de ogen. Mijn merrie knippert dan een keer, maar met schuren en rollen bijvoorbeeld, deukt het gaas wel eens in, richting de ogen. Indien ze heel gevoelig zijn, kan ik me voorstellen dat dit niet prettig is misschien.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:03

Hier trouwens een bril van FoxPro en voor zonder toezicht een masker van Shire (gaat overigens ook om een paard met beschadigd hoornvlies)