Vitafloor, trilplaat en andere hulpmiddelen bij peesblesure

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LisaaSophie

Vitafloor, trilplaat en andere hulpmiddelen bij peesblesure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 20:04

Hoi bokkers,

Helaas heeft mijn paard een tussenpeesblessure en hele lichte artrose in het bekken.
Nu heb ik hele goede verhalen gehoord over een trilplaat bij een peesblessure (en problemen in gewrichten ook)
Hebben jullie hier ervaring mee? Wat was jullie resultaat en raad je het aan?
Evt bokkers die goede ervaring hadden met andere middelen die hebben geholpen bij een peesblessure? En waarom zou je die gebruiken ipv bv een vitafloor?

Alvast bedankt, van mij en Hireina!
Afbeelding

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:56

Mijn dierenarts vond de vitafloor geen toegevoegde waarde hebben voor peesblessures. Voor botproblematiek is het wel een mooie oplossing. Wij hebben ons paard met behulp van de aquatrainer laten revalideren van een peesblessure. En daarbij de pees nog ingespoten met stamcellen. Resultaat was verbluffend.

Utixo

Re: Vitafloor, trilplaat en andere hulpmiddelen bij peesblesure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:16

Ik ben ook wat sceptisch tegenover een trilplaat, in mijn gedachten kan hij net zo goed schade aanrichten. Maar dat is puur gevoel.

Ik laat mijn paard momenteel laseren, hij heeft een blessure op het checkligament. Je ziet de bult kleiner worden. Nu heb ik natuurlijk geen idee of de bult even snel gekrompen was zonder laser, voor het mooie zou je 2 paarden met exact dezelfde blessure moeten kunnen vergelijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:33

Hier alleen ice vibes gebruikt bij beide peesblessures. Mijn da kijkt eerst aan hoe een paard zelf herstelt en als dat goed is raadt hij geen extra behandelingen aan. Vooral omdat tijd toch het belangrijkste is.

De da had bij de 1e blessure tegelijk een andere klant die precies dezelfde blessure had, bijna dezelfde plek en dezelfde schade. Die van ons was bij e 1e controle zo goed aan het genezen dat er niks nodig was behalve tijd, die andere herstelde veel minder, terwijl het advies die weken bij beide hetzelfde was. Dat andere paard heeft voor zover ik weet wel een bepaalde behandeling gekregen.

Ik houd me dus braaf aan de adviezen van mijn da, maar een trilplaat of vitafloor hoort volgens mij niet bij de dingen die hij aanraadt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:39

Vitafloor kan zeker goed helpen bij peesproblemen! Heb de resultaten gezien bij een paard bij ons op stal.

Juist met bot moet je uitkijken :) bv bij een schiefel kan de trilling botaanmaak stimuleren en dat wil je in dat geval juist niet.

Icevibes zijn altijd goed.
Als je toegang hebt tot een vitafloor, zou ik het zeker doen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:01

Mijn paard had een kleine blessure, DA zei toen: 4 maanden enkel stap en boxrust, erna weer opbouwen.
Uiteindelijk heeft paard een jaar op stal gestaan, het ene kwaaltje na het andere.
Ik heb toen ook PRP gedaan, 40 sessies aquatrainer.

We hebben een 2tal maanden eens "echt" gereden, in de piste 30min rijden of een stapwandeling maken van een uur. Ik haal mijn paard uit stap en hij stond weer met een blessure. Zelfde been, maar wat lager..
En dat komt blijkbaar wel vaker voor, dat ze hervallen.
Dus hij staat nu op de weide 24/7 en binnen een jaar bekijken we hoe het gaat...

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 14:28

Even een update voor wie het interessant vindt.
Inmiddels zijn wij voor een controle scan terug geweest. Ze is niet meer kreupel. Niet na buigproef en ook niet op de volte.
Daarbij was de scan zeer positief. De pees is hersteld zonder littekens weefsel!

Ik heb uiteindelijk alleen ondersteund met (heel veel :o ) kruiden en supplementen.

-traumeel pilletjes (5 per dag)
-zwarte bessenblad
-zwarte bessen
-heermoes
-collageen type 1
-rozenbottel (vitamine C)

Binnenkort starten we met aqua trainig!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:34

Mijn paard heeft een flinke tussenpeesblessure.
Advies van mijn kliniek was Lasertherapie.
Je zag de zwelling echt afnemen.

Ze heeft 14 behandelingen gehad en staat nu al 5 maanden 24/7 in het land.

In November een nieuwe peesscan en dat is dan een tussenbalans, want we gaan er vanuit dat het een jaar duurt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:31

LisaaSophie schreef:
Inmiddels zijn wij voor een controle scan terug geweest. Ze is niet meer kreupel. Niet na buigproef en ook niet op de volte.
Daarbij was de scan zeer positief. De pees is hersteld zonder littekens weefsel!

Ik heb uiteindelijk alleen ondersteund met (heel veel :o ) kruiden en supplementen.

-zwarte bessenblad
-zwarte bessen
-heermoes
-collageen type 1

Goed om te horen!
Hier naast operatie en enkele laser behandelingen, verder ook enkel met rust en supplementen onderhouden. Inmiddels zijn we ook gestart met aquatraining.
Pony doet het qua beeld van de pees en beweging super, enige wat blijft is een flinke vochtbult.
Kan geen kwaad volgens de dierenarts en chirurg, maar cosmetisch toch minder mooi ;) .

Ben benieuw naar jullie ervaringen!

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 07:48

boemel schreef:

In November een nieuwe peesscan en dat is dan een tussenbalans, want we gaan er vanuit dat het een jaar duurt.

Grappig, die van mij raad lasertherapie juist af. Omdat je zo diep in de tussenpees (achter) niet kan komen met de laser zei hij. Het heeft volgens hem geen nut.

Ik heb haar idd ook gewoon op het land laten staan, wel snachts naar stal, omdat ik zelf vond dat ze lekker moest blijven bewegen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:17

LisaaSophie schreef:
boemel schreef:

Grappig, die van mij raad lasertherapie juist af. Omdat je zo diep in de tussenpees (achter) niet kan komen met de laser zei hij. Het heeft volgens hem geen nut.

Ik heb haar idd ook gewoon op het land laten staan, wel snachts naar stal, omdat ik zelf vond dat ze lekker moest blijven bewegen.

Met high laser wel. En het staat juist heel goed bekend.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 11:53

boemel schreef:
LisaaSophie schreef:

Met high laser wel. En het staat juist heel goed bekend.

Dat dacht ik ook idd, toch raadde de dierenarts het om die reden af. (Franklin raaphorst)
Heb het 3 keer gevraagd omdat ik dacht dat het idd kon helpen. Maar het kan ook zijn dat hij zelf geen fan is natuurlijk.

Sinds wanneer heeft die van jou een blessure?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:07

.

Sinds wanneer heeft die van jou een blessure?[/quote]

Sinds eind April.
En haar been was erg dik.
Na de laserbehandelingen zag het been er eigenlijk normaal uit en ik heb ook geen tussentijds zwelling meer geconstateerd.

Ze loopt 24/7 buiten met 2 oudjes.
Volgende maand krijgt ze een nieuwe scan om te zien of het goed geneest.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:10

LisaaSophie schreef:

-zwarte bessenblad
-zwarte bessen
-heermoes
-collageen type 1

Hoe geef jij die pilletjes? Vermaal je die?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:21

Traumeel gaf ik trouwens in druppelvorm in de automatische drinkbak.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 14:46

petravdmeerx schreef:
LisaaSophie schreef:

-zwarte bessenblad
-zwarte bessen
-heermoes
-collageen type 1

Hoe geef jij die pilletjes? Vermaal je die?

Door de musli

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 14:47

boemel schreef:
Sinds eind April.
Na de laserbehandelingen zag het been er eigenlijk normaal uit en ik heb ook geen tussentijds zwelling meer geconstateerd.

Spannend hoor, hopelijk net zo verbazingwekkend positief als bij die van mij!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:12

LisaaSophie schreef:
boemel schreef:
Sinds eind April.

Spannend hoor, hopelijk net zo verbazingwekkend positief als bij die van mij!

Hoop t wel! Ze is pas 6. Hopelijk helpt dat ook nog een beetje :o

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:19

Mijn paard staat nu zo'n 5 weken op de kliniek met een slokdarmprobleem maar ook een knieblessure (aanhechting/beschadiging knieband). Hij gaat dagelijks op de Vitafloor en het is echt bizar maar 4 weken na vaststelling blessure mocht hij licht wat draven en nu nog 2 weken later mag hij 5 minuten draven per dag. Ik heb dat nog niet eerder zo snel meegemaakt dat het zo goed ging. Ik denk dus dat de Vitafloor hem goed doet. Zo goed dat de VA laseren niet nodig vond.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:21

LisaaSophie schreef:

-zwarte bessenblad
-zwarte bessen
-heermoes
-collageen type 1

Heel interessant! Mijn merrie heeft een diepe buiger peesblessure achter de rug (laatste week opbouwen, daarna vrij spel) en ik zou haar graag ondersteunen verder met supplementen. Zou je mij (in PB) de hoeveelheid van deze en werking willen sturen als je daar zin in hebt?

Mijn merrie is overigens erg gebaat bij de IceVibes. Die hebben het herstel grandioos versneld (sinds begin april bezig, stond 8mnd voor, nu 6mnd dus met 2 weken pauze & weer heropbouw ivm hitte).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:01

Ik vroeg me ook af waar jullie de traumeel pilletjes halen :) ?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:25

Josien_ schreef:

Kan je toch gewoon bestellen?

Bij de Etos hier zijn ze vaak erg bereidwillig. Sommige producten bestellen ze op verzoek. Dat scheelt mij weer verzendkosten.

En zo zijn andere drogisterijwinkels wellicht ook bereid als het niet standaard in het assortiment zit.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 16:42

Josien_ schreef:

250 stuks voor 42,57 gehaald online bij de online drogist. De rest bij pit-pit.com

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 16:43

ZoeyDercks schreef:
LisaaSophie schreef:

-zwarte bessenblad
-zwarte bessen
-heermoes
-collageen type 1

Heel interessant! Mijn merrie heeft een diepe buiger peesblessure achter de rug (laatste week opbouwen, daarna vrij spel) en ik zou haar graag ondersteunen verder met supplementen. Zou je mij (in PB) de hoeveelheid van deze en werking willen sturen als je daar zin in hebt?

Mijn merrie is overigens erg gebaat bij de IceVibes. Die hebben het herstel grandioos versneld (sinds begin april bezig, stond 8mnd voor, nu 6mnd dus met 2 weken pauze & weer heropbouw ivm hitte).

Ik zal je vanavond een bericht sturen!

Vergeten ook te zeggen dat ik ook msm zwavel voerde.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:46

boemel schreef:
Josien_ schreef:

Kan je toch gewoon bestellen?

Bij de Etos hier zijn ze vaak erg bereidwillig. Sommige producten bestellen ze op verzoek. Dat scheelt mij weer verzendkosten.

En zo zijn andere drogisterijwinkels wellicht ook bereid als het niet standaard in het assortiment zit.

Ik zag vooral de gel en ampullen, waar ik pilletjes zag waren ze veelal uitverkocht vandaar :) .