Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Poekkie schreef:Als dat echt vochtige kuil is dan is diarree heel logisch. Kan je niets droger voeren? Al lijkt het me raar dat ze niet genoeg zouden hebben aan gras? Er staat toch niets giftigs tussen dat onkruid?
Mizora schreef:Ik zou de handjes brok inderdaad verwisselen voor een mineralenbrok zoals pavo vital of marstall force (150g/ dag). Die handjes brok leveren namelijk alleen maar energie en nauwelijks vitaminen en mineralen (die zijn namelijk gedoseerd op 2.5-3kg voeren. Dus zou je genoeg voeren met 3 handjes, zou je het paard vergiftigen met 3kg).
Maar dat is niet de oorzaak van de diarree. Heeft ze wat natte mest of echt spuitpoep? Het eerste is niet normaal, maar niet direct gevaarlijk. Het tweede is wel degelijk iets dat snel voor medische klachten kan zorgen.
Helemaal niet grazen lijkt me onwaarschijnlijk, dus het kan zijn dat ze ongezonde onkruiden mee binnen krijgt, maar kuil, zeker als het natte kuil is (voordroog is vrijwel zo droog als hooi en kan bij sommige paarden ook dunne ontlasting geven, maar veel minder vaak. Natte kuil is er juist berucht om) kan zeker een veroorzaker zijn.
Hoe lang heeft ze nu al diarree?