Hoefschoenen Haflinger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hiempie3

Hoefschoenen Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 11:44

Mijn haflinger loopt heel gevoelig op grind en haar hoeven brokkelen en slijten snel.We rijden hoofdzakekijk in het bos en ik wil geen ijzers meer. Iemand ervaring met hoefschoenen en haflingers? En is er een goede pas service die in Nunspeet komt?

judithM

Re: Hoefschoenen Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:37

Zou even contact opnemen met Hoofwear. Hij kan je misschien adviseren.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:40

Ik heb voor mijn haflinger de cavallo trek, dit bevalt goed voor wat wij ermee doen: vooral buitenrijden over de weg en berm. IK heb een paar keer een bosrit gemaakt en ging ook prima. In de bak rij ik meestal zonder schoenen, Ik gebruik wel een maat kleiner dan ik volgens de maattabel zou moeten hebben...Ik ben minder positief over cavallo simple boot en de easyboot trail. Andere schoenen geen ervaring mee.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:33

Hoefschoenen zijn zeker fijn voor als je geen ijzers wiltml. Hier ervaring met de Cavallo trek, goede pasvorm voor ronde hoeven. Voor smalle hoefjes vind ik ze te los, ze kunnen zelfs uitschieten als je de goed maat op de maattabel neemt. Daarom nu de omslagbandages erbij, nu zitten ze mooi stevig.

Paard loopt veel soepeler op grind en steentjes en is een stuk rustiger dus zeker aan te raden!

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:04

Hier ook een haflinger met de cavallo trek. Hier wel de juiste maat via de maattabel, zitten perfect.