Schilfers in oor paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

Schilfers in oor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 15:19

Vanochtend wilde ik een buitenritje gaan maken met mijn pony, maar zag opeens een soort schilfers in haar beide oren? :r

Ik heb het even opgezocht en er kwam oormijt voorbij, maar voor zover ik weet heeft ze er niet heel erg veel jeuk aan. Ze schudt weleens met haar hoofd in de wei als ze gaat draven, maar onder het zadel doet ze dit niet. Verder zie ik haar ook niet echt schuren, zo heel af en toe maar dat zou ook van vliegen kunnen zijn.

As maandag bel ik de dierenarts even op, omdat het niet echt lijkt of ze er last van heeft, maar wil haar toch even om advies vragen.

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Foto’s zijn met flits gemaakt, niet heel duidelijk maar te zien zijn witte schilfers, het loopt helemaal door tot binnenin het oor. Ook zitten er wat zwart achtige schilfers tussen. Voor zo ver ik kon ruiken stinkt het niet.
Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:21

Ik weet niet anders als dat ze dat hier allemaal wel wat hebben.
Nog nooit enige hinder van gemerkt en ook nooit wat aan gedaan :D

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 15:33

Pandora2 schreef:
Ik weet niet anders als dat ze dat hier allemaal wel wat hebben.
Nog nooit enige hinder van gemerkt en ook nooit wat aan gedaan :D

Oh kijk, maak me dus waarschijnlijk weer te druk :o Het is me verder nooit opgevallen, dus nu dacht ik: hee hoort dat wel zo?

Bedankt voor je reactie!