Ervaringen breedspectrum gewrichtsupplement

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage001

Ervaringen breedspectrum gewrichtsupplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 13:40

Hi allemaal, ik ben opzoek naar ervaringen met een breedspectrum gewricht-supplement. Er zijn er veel op de markt, ze zijn prijzig, niet allemaal geven ze hun ingrediënten/samenstelling prijs en de daadwerkelijke samenstelling schijnt nogal eens te verschillen met wat er op het etiket staat... door deze twee laatste is vergelijken moeilijk en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb desondanks toch geprobeerd producten te vergelijken en kwam op de CartiAid Synergie poeder uit. Echter, ik voer het nu ruim een maand en zie geen resultaat. Wie voert een dergelijk breed supplement of heeft dit gevoerd en wat is jouw ervaring?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:51

Geen enkele fabrikant van welk produkt ook heeft ooit een plausibele verklaring gegeven (laat staan wetenschappelijke bewijs) dat eiwitten met een flink moleculair gewicht (zoals chondroitine of glucosamine) niet worden verteerd zoals eender welk eiwit dat je voert wél verteerd wordt (afgebroken tot aminozuren) en op welke miraculeuze wijze deze grote eiwitten vervolgens in een gewricht terecht zouden komen, dwars door banden en kapsels heen, en zonder bloedvaten waarmee zoiets dan eventueel nog aangevoerd zou kunnen worden.
Zolang niemand kan aantonen dat dat uberhaupt gebeurt, wordt er maar één beter van dit soort supplementen - de fabrikant.

Mizora

Re: Ervaringen breedspectrum gewrichtsupplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:15

Ik sta er een stuk positiever in. Zowel bij de hond als bij een paard met ernstig (aan de buitenkant zichtbare) artrose was een flinke verbetering door het toevoegen van chondroitine en glucosamine. Ze kregen al ruime voldoende eiwit, dus daar kon de verbetering niet door komen, en het is toegevoegd nadat de pijnstiller (hond: metacam, paard: duivelsklauw) een stabiele spiegel had gekregen.

De hond kreeg pharmadog glucopro, het paard kreeg horseflex jointpower. Nadat het paard overleden was is de pot doorgeschoven naar iemand die het wel wilde proberen voor haar Fries die al jaren wat stram was en een lange opstarttijd nodig had. Ze merkte binnen 3 weken (de volgende keer dat ik haar sprak) een flinke verbetering. Hij was nog nooit zo soepel geweest en zo snel op gang als nu, en ze had hem al jaren. Het enige wat veranderd was, was dit poeder. Het paard werd in die jaren al regelmatig behandeld door de fysio en de osteopaat en kreeg al mineralenbrok bijgevoerd.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:36

Volgens mij is uit onderzoeken wel altijd aangetoond dat poeders zeer slecht worden opgenomen en dat glucosamine in poedervorm dus geen nut hebben om te geven. Plus kwaliteit is vaak zo slecht dat het meer vulmiddel en suiker is ipv daadwerkelijke product en dat voor veel geld.

Mocht je wat willen geven voor de gewrichten, geef dan silicium. Houd er trouwens ook rekening mee dat producten vaak een langere inwerktijd nodig hebben, vooral voor gewrichten. Net zoals biotine kan dat zo'n 3 maanden duren voordat je wat gaat merken.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 16:49

Ibbel schreef:
Geen enkele fabrikant van welk produkt ook heeft ooit een plausibele verklaring gegeven (laat staan wetenschappelijke bewijs) dat eiwitten met een flink moleculair gewicht (zoals chondroitine of glucosamine) niet worden verteerd zoals eender welk eiwit dat je voert wél verteerd wordt (afgebroken tot aminozuren) en op welke miraculeuze wijze deze grote eiwitten vervolgens in een gewricht terecht zouden komen, dwars door banden en kapsels heen, en zonder bloedvaten waarmee zoiets dan eventueel nog aangevoerd zou kunnen worden.
Zolang niemand kan aantonen dat dat uberhaupt gebeurt, wordt er maar één beter van dit soort supplementen - de fabrikant.

Er is wel wetenschappelijk bewijs dat het werkt. Althans dat wordt er geclaimd. Over het moleculair gewicht: dit is juist teruggebracht zodat het wel door de celwand kan reizen. Het moleculaire gewicht wordt dan ook door verschillende fabrikanten benoemd en uitgelegd.

Hoe dan ook: zelf geloof ik dat supplementen wel degelijk kunnen bijdragen aan de gezondheid/functioneren van gewrichten. Maar ik geloof er niet in dat supplementen dé oplossing zijn.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 16:50

Iemand ervaring met Gold Medics de ‘flex’?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:24

Ik geef de superflex van Naf ik ben erg tevreden. Van mijn dierenarts had ik cavalor artitec gekregen maar daar merkte ik niet zoveel verschil van als met de superflex.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:33

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:46

Hier ook altijd cortaflex van equine america!
Sportpaarden krijgen het bij mij standaard (preventief) dan de normale variant 1 schepje per dag.
Bij echte problemen of bij heftige inspanning kun je gaan voor de extra strength

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:46

Mijn paarx reageert wel heel goed op de kruidensap gewrichten (gelenke) van kramer.nl en dan gewoon huismerk dus echt nog goed te betalen ook, kan toch merken aan dr dat ze stijver is als ze t niet krijgt

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:42

Dank voor jullie reacties! De Equine America cortaflex ziet er interessant uit. Mede ook omdat die niet zo bizar duur is.

De kruidensap van kramer.nl lijkt me een fijne om wellicht aanvullend te gebruiken. Maar dan wil ik vooraf nog even bekijken wat deze ingrediënten specifiek doen.
Ik heb bekeken welke natuurlijke producten een positieve werking op de gewrichten zouden moeten hebben, zwarte besblad, curcuma en GroenLipmossel schijnt een goede combinatie te zijn. Die combi is echter ook erg prijzig.