Hulp nodig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jackietje123

Hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 01:18

Hallo iedereen,

Ongeveer een paar weken geleden, stond mijn pony mank, achterbeen stond wat dik. Hoefsmid gebeld omdat jackie rotstraal heeft en ook de osteopaat gebeld. Osteopaat heeft jackie gekraakt en hij stond op bepaalde plekken vast, ze had ook gezegt dat er pulsatie on de vier benen stond. Als iemand dat even beter wilt uitleggen?... De pees stond ook dik en ze had gezegt dat als dat niet beter was dat ik de veearts moet bellen tegen eind van de week, veearts gebeld en hij zei ook puslatie vier benen en milde bevangenheid. Zou iemand dit ook kunnen verder uitleggen aub.. dit was de eerste keer in drie jaar dat ik een veearts erbij heb moeten houden dus dit is een nieuwe veearts maar ik ga veranderen want hij zei dat hij ging komen en hij is langsgeweest zonder het te zeggen en via een berichtje gestuurt wat er aan de hand is. Hij zei ook bandages voor snachts aan te doen voor de pulsatie, meer zegt hij niet. Zou iemand wat beter kunne uitleggen wat alles betekent. en eventueel tips voor de rotstraal ik gebruik n,u hypozin maar het helpt niet veel. grtjs luna (sorry voor de onduidelijke uitleg)

heidy_wilco

Re: Hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 01:34

Ik heb geen idee waar je het over hebt en kan je daar ook niet mee helpen, maar als tip voor de volgende keer: als je iets niet begrijpt, vraag het gelijk aan degene die dit zegt. Je hebt nu 3 kansen gehad om dat rechtstreeks te doen. Ook achteraf kun je even een belletje doen met de vraag natuurlijk. In ieder geval sterkte met je pony.

Jackietje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 02:03

De da heeft dat berichtej gestuurt ik heb hem terugestuurd voor alles te vragen, ik hoop dat hij antwoordt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 03:17

Pulsatie betekent dat je duidelijk de hartslag voelt in het been. Dit heb je vaak bij ontstekingen en is ook typerend bij hoefbevangenheid.

Hoefbevangenheid is een ontsteking in de (lamellen van) de hoeven en wordt meestal veroorzaakt door te rijk voer of gras. Je moet je paard dus direct minder rijk voeren en van het gras af halen, is dat al gebeurd?

Rotstraal wordt veroorzaakt door bacterien die liefst leven een vochtige omgeving. Zaak dus om.de hoef schoon en droog te houden. Producten met zinkoxide zoals je nu gebruikt werken meestal goed vraag anders je hoefsmid eens om er naar te kijken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:40

Bij lichte hoefbevangenheid paard van het gras halen, oud hooi voeren en enkel een balancer geven die heel suikerarm is. Als Vitalbix bv. Heeft je da geen bloed genomen voor onderzoek?
Mijn Da is toen na een week teruggekomen voor controle en toen was de meeste pulsatie al weg. Dat is dus de hartslag die je voelt aan de binnenkant van haar been van onder. Als die flink klopt dan zit er ergens een ontsteking.
Behandel je tegen de rotstraal.? Dat kan samen gaan met het hoefbevangenheid zijn. Vraag of de Da ook wil testen op ppid. Dat kan via het bloed. Goed om te beginnen is om glucobalance of en podocomp van phytonic bij te voeren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:42

Kelly_ann schreef:
Pulsatie betekent dat je duidelijk de hartslag voelt in het been. Dit heb je vaak bij ontstekingen en is ook typerend bij hoefbevangenheid.

Hoefbevangenheid is een ontsteking in de (lamellen van) de hoeven en wordt meestal veroorzaakt door te rijk voer of gras. Je moet je paard dus direct minder rijk voeren en van het gras af halen, is dat al gebeurd?

Rotstraal wordt veroorzaakt door bacterien die liefst leven een vochtige omgeving. Zaak dus om.de hoef schoon en droog te houden. Producten met zinkoxide zoals je nu gebruikt werken meestal goed vraag anders je hoefsmid eens om er naar te kijken.

Dit dus. Ik zou hem maar van het gras afhalen en even goed in de gaten houden.

Jackietje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 12:15

Hey iedereen,
mijn paard staat op de paddock en eet nooit gras.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:34

waarom staat je paard altijd in de paddock zonder gras?
Je kunt de dierenarts ook gewoon bellen en vragen om uitleg.

Jackietje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 12:36

Kinke schreef:
waarom staat je paard altijd in de paddock zonder gras?
Je kunt de dierenarts ook gewoon bellen en vragen om uitleg.

Wij hebben geen weidegang op stal, alleen paddocks.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:49

Jackietje123 schreef:
De da heeft dat berichtej gestuurt ik heb hem terugestuurd voor alles te vragen, ik hoop dat hij antwoordt.

Gewoon bellen.
Snap uberhoudt niet dat alles tegenwoordig via app moet.
Bellen is toch veel makkelijker.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:01

Andere dierenarts erbij halen en zelf de dingen die je niet weet/begrijpt direct aan de arts vragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:08

raar verhaal. Waarom bandages aanraden als het hoefbevangenheid is.
Als het dit inderdaad is, dan vraag ik me af hoe dit is ontstaan, als dat arme dier nooit gras eet.

Jackietje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 13:13

De da zegt dat de babges zijn voor in de nacht aan te doen, voor het ontzwellen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:08

Ik denk dat je er goed.aan doet even een dierenarts erbij te vragen voor uitleg en behandeling.
En vraag desnoods een ervaren paardenpersoon erbij te zijn om de juiste vragen te stellen.

Voor wat betreft je verhaal hier zou.je misschien wat vollediger kunnen zijn.

Ik lees verschillende zaken door elkaar...Zwelling, aan hoeveel benen? Kunnen stalbenen zijn, maar ook gevolg van ontstekingen.
Dikke pees, aan welk been? Hoelang al? Kan peesblessure zijn.
Bevangen, door het eten? Wat voer je?
Hoe zit het met de rotstraal? Wat zegt je hoefsmid?

Hoe houd je je paard? Hoeveel voer, hoeveel beweging? Hoe lang heb je hem al?

Ook hier veel vragen.....

Booklover01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:16

Als ik jou was zou ik hier een dierenarts bij vragen en naar je paard laten kijken.

Hopelijk knapt je paard snel weer op!