Hoi, ik ben opzoek naar een nieuw paardje en heb er 1tje gevonden maar de mevrouw duiden een bultje aan net boven zijn hoef. Ze zei dat het schiefel was door een trap van een ander paard. Het zit er al heel lang en nog nooit kreupel van gelopen, maar twijfel toch wel. Wat denken jullie? ( heb er geen foto van maar het is geen grote bult)
Keuren!!! Klinisch en rontgologisch En laat de DA maar zeggen of dat het wat is. Geef wel aan dat het voor de sport gekeurd moet worden en niet voor de recreatie
Bijna elk paard heeft wel een of meerdere schiefels. Ze kunnen ook wegtrekken na verloop van tijd. Ik zou klinisch laten keuren, extra aandacht vestigen op de schiefel en als de dierenarts twijfelt een foto laten maken van de plek.
Bult boven de hoef is wel een rare plek voor een schiefel. Zeker laten keuren en een dierenarts ernaar laten kijken. Nooit de verkoper op zijn blauwe ogen geloven.
Ik heb er ook een die niet al te voorzichtig is met zichzelf, maar elk bultje gaat op de foto. Dan weet je zeker wat het is en of het schade kan brengen ja of nee.
Dus, keuren en bultje op de foto
Babootje
Geplaatst: 10-07-20 09:06
keona schreef:
Wel eerlijk van de verkoper. Maar als je intressen hebt laat er een da heen kijken met ervaring en keur eventueel als je dat wilt
Hoezo eerlijk van de verkoper? Je kunt m toch gewoon zien? Een schieffel zou best kunnen maar idd een rare plek voor een schieffel. Bij het keuren - als je niet volledig RX keurt - idd daar sowieso een foto van laten maken.