Leucillin ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Leucillin ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 19:46

-dierenarts is geweest-

Helaas wist ze niks zinnigs te zeggen en wou ze van mijn paard een speldenkussen maken..

Het zit zo,mijn merrie heeft wat plekken op haar achterbenen. Wat velletjes met haar wat je eraf kan halen.

Ze heeft geen verhoging,eet en drinkt goed en geen jeuk eraan.

Wat het is weten ze dus niet,ook niet na het op kweek te hebben gezet.

Nu zit ik wat rond te zoeken op imaverol maar dat is alleen nog maar bij de dierenarts te verkrijgen.
Nu kwam ik dit tegen ; Leucillin

Een spray die , zoals ze zeggen, goed zou moeten werken tegen bacteriën etc.

Maar werkt het ook echt? Is het te doen met een paard om die helemaal daarmee in te sprayen of is het een product wat het paard zou kunnen ondersteunen?

Note;ik ga binnenkort naar de kliniek en dan laat ik die de achterbenen even nakijken. ;)

D_Desteny

Re: Leucillin ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:52

Wij hebben leucillin een tijdje als vervanger van sterillium gebruikt op de Dierenartsenpraktijk. Aangezien sterillium niet te krijgen was de afgelopen periode. 1 voordeel op sterillium, het prikt niet. Of je het kan gebruiken zoals jij wil durf ik niet te zeggen. Maar het werkt dus wel goed!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:57

Imaverol is een anti-schimmelmiddel. Als je schimmel vermoedt, heeft behandelen met iets dat bacteriën doodt geen zin.
Maar als je bacteriën wilt doden kun je ook bleekmiddel 10x verdunnen en in een spuitflesje doen. Werkt prima en spotgoedkoop. En ik zie dat Leucillin (net als Veterycin) dat dus inderdaad is.
Oftewel: hou je geld in je zak en pak de fles bleek uit het keukenkastje.