Bij mijn paard is hoefkatrol vastgesteld. Daarnaast ook een fissuur in zijn kootbeen, maar daar is hij herstellende van en dit gaat de goede kant op. Momenteel staat hij nog voor een aantal weken op boxrust bij de DA, omdat hij hier in alle rust kan herstellen en ze het gips kunnen controleren.
Als de fissuur straks helemaal geheelt is mag hij tzt op ander beslag. Hij heeft nu enkel voor normaal beslag.
Mijn DA adviseerde een goede dempende hoefpad.
Wat zijn jullie ervaringen met welk beslag?
En ik ben ook benieuwd naar ervaringen met supplementen voor de HKO.
Wie gebruikt er duivelsklauw? Of de supplemten van sensipharm.
Hij is ook al direct ingespoten met Osphos.
Het zag er niet goed uit voor hem door de vervelende combinatie van een fissuur en HKO. En dat terwijl ik het paard net 3 mnd had. Deze week is er een controlefoto gemaakt en de fissuur in zijn kootbeen heelt goed.Ik zie weer lichtpuntjes voor ons....
Maargoed, ook deels eigen schuld want ik heb het paard enkel klinisch gekeurd. En daar kwam hij met vlag en wimpel door.. Ik ben inmiddels erg gehecht aan het paard, dus we gaan voor revalidatie. Gelukkig ben ik financieel gecompenseerd door de verkoper.
Heeft jou paard het in beide benen? En welk stadium? Die van mij in 1 voorbeen. Andere zit fissuur. En dan 3/4. Dat beslag lijkt mij ook zeker wat. Goede afrol + demping. Heeft jouw eigen smid dat gedaan of ergens anders? Ik hoop voor je dat het werkt. Ben straks benieuwd naar je ervaringen.
. Het is nog niet helemaal genezen, maar dat was normaal volgens DA. Zit veel verbetering in. We hebben afgesproken dat de boxrust verlengd wordt met 2 weken. Hij is vandaag opnieuw in het gips gegaan. Waarschijnlijk mag hij na die 2 weken mee naar huis om verder te revalideren. Thuis mag hij dan op een hele kleine paddock en waarschijnlijk gecontroleerd stappen elke dag. Daarna mag hij op speciaal beslag. Gelukkig houdt hij de boxrust erg goed vol. Hij is heel rustig en vrolijk. Ik verwen hem veel knuffels en poetsbeurten. Het is een kanjer. Ik denk dat als ik tzt weer mag opbouwen, ik voorlopig geen bakwerk met hem doe. Enkel rustige stapbosritjes. Dat vinden we uiteindelijk ook het leukst, dat scheelt. Daarnaast wat werk aan de hand rechtuit om meer op de achterhand te krijgen, maar zeker niet meer longeren/op de volte.Maargoed, alles afhankelijk van hoe het herstel gaat.