Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Knabbel1070 schreef:Ja heel positief hier! Mijn pony had/heeft een grote scheur in de hoef (door een onhandigheidje vorigjaar) maar hij scheurde steeds door ondanks invijlen van de smid. Ook had ze last van rotstraal/ slechte en zachte onderkant van de hoef. Nu geloof ik niet zo maar in ‘wondermiddeltjes’ maar een stalgenootje was heel positief en ik mocht het er een keer opsmeren. Nou geloof het of niet na 1 dag was er zelfs al een kleine verbetering! Na 2 weken was de rotstraal en slechte onderkant zo goed als weg! Ook scheurt de hoef veeel minder en is de grote scheur er nu aan het uitgroeien. Helaas is mijn pot nu op want ik smeerde er een redelijk dikke laag op. Maar ga zeker weer halen!
Enige jammere is is dat het in de winter hard word dus dan zou ik het in een ander potje doen.
Maar zeer zeker het proberen waard!
Marie111 schreef:Misschien kun je ook van binnenuit gaan werken? Bijvoorbeeld met Hoef en Pees van Ecostyle
https://www.ecostyle.nl/dier/paard/supp ... /hoef-pees
https://www.ecostyle.nl/dier/paard/verz ... fspray-pro
Zamba schreef:Knabbel1070 schreef:Ja heel positief hier! Mijn pony had/heeft een grote scheur in de hoef (door een onhandigheidje vorigjaar) maar hij scheurde steeds door ondanks invijlen van de smid. Ook had ze last van rotstraal/ slechte en zachte onderkant van de hoef. Nu geloof ik niet zo maar in ‘wondermiddeltjes’ maar een stalgenootje was heel positief en ik mocht het er een keer opsmeren. Nou geloof het of niet na 1 dag was er zelfs al een kleine verbetering! Na 2 weken was de rotstraal en slechte onderkant zo goed als weg! Ook scheurt de hoef veeel minder en is de grote scheur er nu aan het uitgroeien. Helaas is mijn pot nu op want ik smeerde er een redelijk dikke laag op. Maar ga zeker weer halen!
Enige jammere is is dat het in de winter hard word dus dan zou ik het in een ander potje doen.
Maar zeer zeker het proberen waard!
doe je dan echt alleen de wand of ook ze zool insmeren?