Vorig jaar heb ik een veulen gekocht.
Sinds oktober vorig jaar staat deze bij mijn ouders 24/7 buiten in een gemengde koppel.
Ze had vorig jaar wat moeite om te wennen aan het 24/7 buiten zijn en kwam wat moeilijk door de wintervacht uiteindelijk had ze een hele mooie dikke wintervacht.
Wel had ze toen beetje last van rainrot dit hebben wij behandeld en omdat we het optijd gezien hebben is dat helemaal hersteld.
Nu heeft ze een heel erg mooi zomervachtje maar deze is wel heel erg dun en aangezien ze bont is met erg veel wit ben ik bang dat ze wat verbrand is door de zon ? Bij een aantal witte delen is ze wat rozer ipv van wit en zitten wat gekke strepen op de hals. Ook is ze op de hals extreem gevoelig op het moment.
Mijn vraag is of iemand hier toevallig ervaring heeft met een dun huidje en zon?
Ik wil omdat ze nog maar 1 is eigenlijk niet nu al met vkiegendekens gaan beginnen maar als het niet anders kan dan is dat zo. Uiteraard bel ik maandag ook de dierenarts maar aangezien het nu weekend is dacht ik vraag het hier in de hoop naar tips of iemand die soort gelijk iets heeft meegemaakt.
Niet echt een heel duidelijke foto maar dit zijn die raare strepen op de hals.
Ik dacht eerst dat ze mischien schuurt maar dit hebben ik en mijn ouders haar nog nooit zien doen.