Koorts en bloedworm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinker84

Koorts en bloedworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 18:51

Beste Bokt lezers,

Ik hoop serieus dat er iemand is die misschien dezelfde ervaring heeft of een soortgelijke situatie en het liefst met een hoop gevend antwoord erbij, want ik heb mijn breek punt bereikt.

Ik ga proberen een lang verhaal kort en duidelijk te maken.

Mijn paard (Tinker, is sinds paar maanden in NL vanuit Ierland) heeft sinds 20 mei koorts (wij denken daarvoor al, maar 20 mei officieel vastgesteld door dierenarts) het begon met 39, daarna steeds tussen de 38.5 en 39. Een maand later zoiets geen verbetering weer dierenarts gecontacteerd en heeft dierenarts via bloed en mest onderzoek gezien dat het gaat om o.a. bloedworm en n.a.v. die bloedworm hij een stevige darmontsteking heeft gekregen. Dierenarts adviseerde wormenkuur geven, daar zakte temperatuur 3 dagen van (tussen 37 en 38) na week weer gebeld met dieren arts omdat paard weer verhoging kreeg. Inmiddels antibiotica en Metacam gegeven maar paard blijft koorts houden. Hij at goed, maar is inmiddels toch iets afgenomen. Hij is pas 4 jaar en wil hem niet kwijt, er wordt al gesproken over het naar een kliniek brengen,maargoed dan hebben we het over 1000den euro's misschien, dat heb ik echt wel voor hem over, maar ik ben niet rijk en kan maar tot zover.
Hij is ook weer beetje verkouden geworden dat zal ook wel mee spelen denk ik.

Vragen stel ze gerust! Ik hoop echt dat iemand iets herkend en misschien wel iets weet wat ik nog niet heb geprobeerd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:56

Heb je dit paard zelf uit Ierland geïmporteerd of via een handelaar/particulier gekocht?

Persoonlijk denk ik dat dit paard al veel schade heeft van binnen en hij is nog zo jong. De kosten lopen steeds meer op en hoe gaat hij hier uitkomen? Ik zou contact opnemen met de vorige eigenaar en alles voorleggen. Neem aan dat de DA een logboek heeft bijgehouden, dus bewijslast is aanwezig.

Geen naar binnen geslagen droes of is hij daar niet op onderzocht?
Laatst bijgewerkt door suffie op 03-07-20 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:57

Waarmee ontwormd?

Hoe is de mest?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:12

Heeft de da al koorts remmers in het bloed gespoten? Lijkt me dat je een darm ontsteking niet met alleen wat antibiotica (poeder neem ik dan aan? Of wel gespoten? Vandaar de vraag) en metacam kan behandelen.

Het paard van m’n vriend stond vorige week een paar dagen op de kliniek met ook veel koorts. Zelf gemeten op 39,5 en toen de dierenarts er was een uur later 40,6. Wat hij gehad heeft zijn ze nooit achter gekomen helaas maar hij was echt heel erg ziek. Niet eten en een dood vogeltje in de stal, vandaar dat we toch voor de ‘veilige’ keuze van de kliniek gekozen hebben. Thuis hadden we al een nacht niet geslapen omdat we hem in de gaten wilde houden.

Hopelijk knapt hij snel op!