Paard lusteloos en jeuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Paard lusteloos en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 22:38

Sinds iets meer dan een week is mijn pony nogal lusteloos en hij lijkt veel meer jeuk te hebben dan normaal. Ik dacht eerst dat het door de hitte kwam, maar hij ook in de ochtend en avond heeft hij nergens zin in. Hij is normaal heel vrolijk en vol energie en heeft veel plezier in buitenritjes en vrijheidsdressuur. Hij doet alles wel, maar met veel tegenzin. Tijdens het buitenrijden wil hij niet zo graag meer verder, vrijheidsdressuur lijkt hij gewoon heel lusteloos en bij het gewoon rijden in de bak is hij niet vooruit te branden terwijl hij normaal heel scherp aan het been is. Hij komt wel nog steeds naar me toe als ik naar de wei kom dus het is ook niet dat hij niks met me te maken wil hebben :')

Ook lijkt hij meer jeuk dan normaal te hebben, maar hij schuurt niet.

Hij staat elke dag van 9.00 to 17.00 op de wei met een vriendje, heeft daarnaast min of meer onbeperkt hooi en krijgt vitalbix gevoerd. Hij staat wel pas sinds 2 weken op deze wei, hiervoor stond hij samen met hetzelfde paard op een soort paddock achtig landje met een beetje gras en onbeperkt hooi.
Hij krijgt ook wat standaard brok van Pavo als we vrijheidsdressuur doen, maar dat is niet dagelijks en ook niet veel. Hij heeft een zoutsteen in zijn stal.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, eerst dacht ik aan de osteopaat laten komen omdat hij bij het rijden niet voorwaarts is, misschien zit hij vast in zijn lichaam? Maar hij is ook in het grondwerk en vrijheidsdressuur niet zichzelf. Zouden jullie een bloedonderzoek aanraden? Of mis ik iets in zijn voeding...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:17

denk dat je inderdaad een veearts even moet laten komen om een check te doen en eventueel bloedonderzoek.
kan best zijn dat er iets is wat het sloom zijn veroorzaakt.