Paard schuurt graasmasker af

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Paard schuurt graasmasker af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 23:05

Hey,

Mijn merrie is hoefbevangen geweest en nu aan het afvallen (langzaam) maar nog steeds te dik. Ze staat 13 uur per dag met een graasmasker op de paddock (in de kudde) zodat ze langzamer eet, zet eet ook gewoon hooi met haar masker en het ging prima.

Nou heeft ze deze week ontdekt dat ze haar graasmasker af krijgt door te schuren aan een boom. Ze heeft een shires graasmasker... Die inmiddels meer op de grond ligt dan om haar hoofd zit. Heeft iemand tips om te zorgen dat ze hem toch om houdt.

Paard staat op een pensionplekje en ik kan geen bomen verwijderen of minder hooi voeren helaas.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:13

Met een stukje voorpluk en manen een vlecht maken. Dan krijgt ze hem met schuren echt niet af. Mijn shet heeft hem anders ook zo af.

zazaza

Re: Paard schuurt graasmasker af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 23:16

Helaas heeft ze niet genoeg haar voor een goede vlecht

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:17

Mijn pony krijgt hem ook af met schuren of zijn vriendinnetje komt helpen en trekt eraan met haar tanden.. :')
Wij doen een halster onder het graasmasker en aan elke zijkant maken we het masker vast met een musketon ah halster. Zo krijgt hij het niet meer af!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:18

Heb je de onderleggers er onder vandaan? Dat hielp hier enorm. En de “bakstukken” Zo lang mogelijk dan kun je hem het meest strak vastmaken

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:24

Een exstra soort keel riem maken

Heb ik ook gedaan

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 12:13

goeie tips, ga ik proberen!

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:36

Ik heb de shires Flexi muzzle aangepast:

Afbeelding

De kinriem en bakstukken heb ik verlengd (plastic schuifjes eraf knippen en oude stiksels losmaken, dan opnieuw vastzetten op de juiste lengte). Hierdoor kan de keelriem achter zijn kaak vast en krijgt hij hem niet af. Het halster zelf is al voorzien van pads zodat de druk verdeeld wordt en er geen schuur wondjes ontstaan.
Het plastic neus stuk heb ik bij de opening bontjes aan vast gemaakt zodat daar ook niets kan schuren. Verder heeft het halster standaard al 2 veiligheidssluitingen van klittenband.

Mijn Haflinger deed zijn vorige halsters altijd af maar doet dat nu niet meer.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 12:44

die van jou heeft nu meer een normale halster vorm zeg maar, mooi gedaan! Ik heb de deluxe uitvoering zit dus al bont in, maar ik kan de bakstukken nog verlengen....dat helpt denk ik ook wel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:57

Een ander graasmasker nemen dat fijner zit en waardoor ze minder neiging heeft om te schuren?

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 19:32

hij lijkt vrij comfortabel, ze is ook altijd een houdini geweest met gewone halsters, het graasmasker ging heel lang goed maar deze week heeft ze blijkbaar ontdekt dat hij ook af kan.

Het fijne van deze is bont op de juiste plek en geen tie wraps plekjes, maar ik kijk ook weleens met 1 oog naar een easygrazer, al geldt daar hetzelfde systeem.